آتش سوزی در گذرگاه مرزی زرباطیه عراق

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، منابع آگاه از آتش سوزی صبح امروز چندین کامیون در گذرگاه مرزی زرباطیه عراق خبر دادند.

آتش سوزی در گذرگاه مرزی زرباطیه عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسانه ای عراقی اعلام کردند که صبح امروز (شنبه - 1 آگوست)، گذرگاه زرباطیه - مهران شاهد آتش سوزی چندین کامیون بود.

به نوشته پایگاه خبری ناس، در این گذرگاه مرزی عراق با ایران، دست کم پنج کامیون به دلایلی نامشخص آتش دریافتد که برخی از آنها حامل کالا بودند و 5 تیم آتش نشانی از استان واسط نیز با اعزام به محل حادثه تلاش کردند تا این حریق را مهار کنند.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از یک منبع آگاه نوشت که بیش از 10 کامیون در گذرگاه زرباطیه دچار آتش سوزی شدند.

هنوز مقامات مسئول گذرگاه مرزی زرباطیه دلیل وقوع این آتش سوزی را اعلام نکرده اند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در راستای اجرای طرح کنترل گذرگاه های مرزی، 18 ژوئیه پیش (28 تیر)، برای ارزیابی شرایط واگذاری کنترل گذرگاه مرزی زرباطیه - مهران به ارتش ،یک هیأت شامل سرلشکر ستاد عبدالامیر الشمری فرماندهی عملیات مشترک عراق و برخی از اعضای دفتر نظامی نخست وزیر به این گذرگاه فرستاده بود و خود نیز شخصا از این گذرگاه بازدید کرد.

پیش تر، فرماندهی عملیات مشترک عراق از تدوین یک طرح کامل برای اداره کلیه گذرگاه های کشور با هماهنگی سازمان گذرگاه ها پس از به دست دریافت کنترل دو گذرگاه مندلی و المنذریه به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور خبر داده بود.

محمد جمیل المیاحی استاندار واسط 11 ژوئیه از نخست وزیر خواسته بود تا به منظور تامین امنیت این گذرگاه یک هنگ نظامی از ارتش به آن اعتزام کند.

وی توضیح داد: با توجه به اهمیت بالای کنترل بر گذرگاه های مرزی به ویژه زرباطیه که یکی از مهمترین گذرگاه های مبادلات تجاری و تردد مسافران به شمار می آید، و با بازگشایی آن به صورت جزئی بهتر است که شاهد اتفاقات غیرقانونی و ناامنی مشابه موارد متعدد در گذشته نباشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1039

به "آتش سوزی در گذرگاه مرزی زرباطیه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در گذرگاه مرزی زرباطیه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید