شروع پاکسازی سراقب توسط ارتش سوریه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ارتش سوریه، که روز گذشته وارد شهر استراتژیک سراقب در حومه ادلب شد، پاکسازی این شهر را شروع نموده است.

شروع پاکسازی سراقب توسط ارتش سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المیادین، ارتش سوریه، روز گذشته کنترل شهر سراقب، دومین شهر بزرگ در حومه ادلب را بعد از آزادسازی معرة النعمان و خان شیخون، در دست گرفت.

ارتش سوریه بعد از این آزادسازی، عملیات پاکسازی، مین زدایی و خنثی کردن مواد منفجره در این شهر استراتژیک را شروع نموده است.

سیطره ارتش سوریه بر شهر سراقب، بعد از محاصره آن از 3 محور و با آزادسازی شهرک های آفس، الصالحیه و معاره علیا صورت گرفت.

منابعی به المیادین خاطرنشان کردند، ارتش سوریه عملیات پاکسازی کامل محله های سراقب، که در آنجا عناصر مسلح اقدام به مین گذاری و کار گذاشتن مواد منفجره نموده اند، شروع نموده است و اطلاعاتی وجود دارد که گروهی از این شورشیان در یکی از محله ها محاصره شده اند و دو گزینه در تعامل با آنها وجود دارد: یا تسلیم شدن به ارتش و یا کشته شدن.

سراقب نقطه تماس بزرگراه های حلب- دمشق و حلب- لاذقیه و به عنوان نقطه ای که استان های حلب و ادلب را به غرب لاذقیه متصل می نماید، محسوب می گردد.

از سوی دیگر، گروه های تروریستی و به ویژه جبهه النصره و انصار التوحید- وابسته به القاعده- جنگ علیه ارتش سوریه در شهرک النیرب در شهر سراقب را خاطرنشان کردند که حدود 9 کیلومتر با شهر سراقب فاصله دارد.

در این باره منابعی تصریح کردند، گروه های مسلح زمین های کشاورزی حومه شهر ادلب را به اماکنی برای استقرار توپخانه ها، پرتابگرها و خمپاره ها تبدیل نموده اند.

مصادر المیادین نت أشارت إلى أن الفصائل المسلحة حولت الأراضی الزراعیة المحیطة بمدینة إدلب وصولاً إلى محاور القتال على جبهة النیرب، إلى مرابض للمدفعیة والراجمات ومدافع الهاون.

هماهنگ نماینده گروه های مسلح خاطرنشان کرد که توپخانه های ارتش ترکیه از گروه های مسلح در حمله به مواضع ارتش سوریه در محور شهرک النیرب پشتیبانی می نمایند. در حالی که هنوز اطلاعاتی درباره واقعیت تحولات در این جبهه گزارش نشده است.

منابع میدانی تأکید کردند، گروه های مسلح به وسیله هماهنگ نماینده شان کوشش می نمایند به منظور منحرف کردن نگاه طرفداران شان از تلفات بزرگی، که در سراقب متحمل شده اند، پیروزی های وهمی را اعلام نمایند.

به گفته منابع مذکور، ارتش به عملیاتش در این محور تا دستیابی به هدفش ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 719

به "شروع پاکسازی سراقب توسط ارتش سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پاکسازی سراقب توسط ارتش سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید