احتمال تشکیل جلسه شورای امنیت برای آنالیز موضوع تشکیل ارتش کوزوو

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، روسیه و صربستان اعلام کردند از شورای امنیت سازمان ملل خواهند خواست برای آنالیز تبعات تشکیل ارتش کوزوو جلسه ای تشکیل دهد.

احتمال تشکیل جلسه شورای امنیت برای آنالیز موضوع تشکیل ارتش کوزوو

به گزارش، روسیه و صربستان اعلام کردند از شورای امنیت سازمان ملل خواهند خواست برای آنالیز تبعات تشکیل ارتش کوزوو جلسه ای تشکیل دهد.

مقامات جمهوری کوزوو اکتبر گذشته تصمیم گرفتند تا نیرو های امنیتی کوزوو (KSF) را به ارتش ملی تغییر دهند. با وجود مخالفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و هشدار های روسیه و صربستان، این تصمیم روز جمعه در پارلمان کوزوو به تصویب رسید.

دولت صربستان این تصمیم کوزوو را ناقض قطعنامه 1244 شورای امنیت توصیف نموده است. به نوشته پایگاه بالکانیو، ایویچا داسیچ وزیر خارجه صربستان گفته کشورش تشکیل جلسه فوری شورای امنیت را خواهان می گردد تا نقض آشکار این قطعنامه را مورد آنالیز قرار دهد. وی اضافه نمود: این مستقیم ترین تهدید برای صلح و ثبات در این منطقه و همچنین تهدیدی برای امنیت صرب هایی است که در کوزوو و متوهیجا زندگی می نمایند، است.

کنستانتین کوساشف رئیس کمیته امور خارجه شورای فدراسیون روسیه هم با بیان اینکه ممکن است کوزوو خود را برای جنگ آماده کند، گفته است که شورای امنیت سازمان ملل باید این مسئله را مورد آنالیز قرار دهد. وی آمریکا را عامل پشت صحنه تصمیم کوزوو برای تشکیل ارتش معرفی نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 48

به "احتمال تشکیل جلسه شورای امنیت برای آنالیز موضوع تشکیل ارتش کوزوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تشکیل جلسه شورای امنیت برای آنالیز موضوع تشکیل ارتش کوزوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید