ادامه اعتراضات الجزایر با وجود انصراف بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مخالفان رئیس جمهور الجزایر با وجود انصراف عبدالعزیز بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز سه شنبه باز هم به خیابان ها آمدند و با سر دادن شعارهایی خواستار تغییرات سیاسی فوری شدند.

ادامه اعتراضات الجزایر با وجود انصراف بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اعتراضات مردم الجزایر یک روز پس از اعلام انصراف بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و معترضان روز سه شنبه هم در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.

بوتفلیقه که دیروز دوشنبه از نامزدی در انتخابات آینده انصراف داده بود، انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل را نیز به تعویق انداخت و همین مساله باعث ادامه تظاهرات مردم این کشور در روز سه شنبه شد.

رئیس جمهوری الجزایر گفت که انتخابات ریاست جمهوری پس از برگزاری کنفرانس ملی تا خاتمه سال 2019 با هدف اصلاح نظام سیاسی و قانون اساسی برگزار خواهد شد.

مردم الجزایر شب گذشته پس از اعلام انصراف رئیس جمهور 82 ساله این کشور که به مدت 20 سال قدرت را در دست دارد، به شادی و پایکوبی پرداختند. معترضان الجزایری هفته هاست که در واکنش به کاندیداتوری مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری این کشور به خیابان ها می آیند.

الاخضر الابراهیمی وزیر خارجه سابق الجزائر قرار است در یک نشست مطبوعاتی درباره روند انتقالی جدید که تعیین کننده آینده این کشور است، سخن بگوید.

الابراهیمی ریاست نشست آینده درباره آینده الجزایر را به عهده دارد و قرار است نمایندگانی از تظاهرکنندگان و شخصیت هایی که در جنگ استقلال الجزایر شرکت داشتند، در آن حضور داشته باشند.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 101

به "ادامه اعتراضات الجزایر با وجود انصراف بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات الجزایر با وجود انصراف بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید