ادامه روند صعودی حمایت از استیضاح ترامپ

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد میزان حمایت افکار عمومی مردم آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ همچنان رو به افزایش است.

ادامه روند صعودی حمایت از استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس حاکی است که حمایت مردم آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده نسبت به هفته گذشته 3 درصد بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، حمایت رای دهندگان مستقل آمریکایی از استیضاح ترامپ به بیش از 45 درصد افزایش یافته و در مقابل 32 درصد با این استیضاح مخالف هستند.

به طور کلی 46 درصد آمریکایی ها نیز اعلام کرده اند که از استیضاح ترامپ حمایت می کنند و 40 درصد نیز با استیضاح مخالفت کرده اند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که رضایت جمهوریخواهان از سیاست خارجی دولت ترامپ به شدت کاهش یافته است. در حالی که در نظرسنجی آوریل 79 درصد جمهوریخواهان از سیاست خارجی ترامپ حمایت کرده بودند این رقم در نظرسنجی اخیر به 73 درصد رسیده است.

75 درصد جمهوریخواهان نیز رضایت خود را از عملکرد ترامپ در مقابله با داعش اعلام کرده اند، این رقم در نظرسنجی قبلی به 83 درصد رسیده بود.

این نظرسنجی در شرایطی اجرا شده است که تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان این کشور از شمال سوریه با نقدها وسیع داخلی و بین المللی روبرو شده است.

این اقدام ترامپ، زمینه لازم برای تجاوز ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را نیز فراهم کرده است.از سوی دیگر پرونده جنجالی اوکراین نیز تاثیر منفی زیادی بر محبوبیت ترامپ داشته است.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

دموکراتهای مجلس کنندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را آغاز کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 440

به "ادامه روند صعودی حمایت از استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه روند صعودی حمایت از استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید