ارتش سوریه حلقه محاصره جبهه النصره در معره النعمان را تنگ تر کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست های جبهه النصره در حومه شرقی شهر ادلب در شمال غرب این کشور شامگاه یکشنبه چند منطقه جدید را به کنترل خود درآورد.

ارتش سوریه حلقه محاصره جبهه النصره در معره النعمان را تنگ تر کرد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ارتش سوریه شامگاه یکشنبه به پیشروی میدانی جدیدی در جنوب منطقه کاهش تنش ادلب دست یافت و توانست جهت جاده بین المللی (M4) (جاده حلب به دمشق) را در حد فاصل معره النعمان تا سراقب مسدود کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اظهار داشت، نیروهای دولتی سوریه کنترل روستای الدانا در شمال شهر معره النعمان که بزرگ ترین پایگاه تروریست های هیئة تحریر الشام(جبهه النصره) در جنوب منطقه کاهش تنش ادلب است به دست آوردند.

ارتش سوریه با عبور از جاده بین المللی(M4) روستای الدانا در غرب این جاده و در شمال معره النعمان در جنوب استان ادلب را به تسلط خود درآورد.

از سوی دیگر یک مقام نظامی سوریه به پایگاه خبری روسیا الیوم اطلاع داد، نیروهای ارتش سوریه روستای بابیلا در همین منطقه جنوب استان ادلب در جهت اتوبان بین المللی حلب به دمشق در شمال معره النعمان را هم تصرف کرد.

این منبع اضافه نمود: از این طریق ارتش سوریه جاده بین المللی را در حاد فاصل معره النعمان تا سراقب مسدود کرد که از اهمیت راهبردی برخوردار است.

ارتش سوریه و نیروهای متحد آن عصر امروز هم روستاهای زعلانه و معرشورین را در شمال شرق شهر معرة النعمان واقع در جنوب استان ادلب را از چنگ گروه های تروریستی آزاد کردند.

واحدهای ارتش سوریه روز شنبه هم شهرک تلمنس (تل منس) را به همراه چند روستا در سمت شرق شهر معرة النعمان از تروریست ها پاکسازی کردند.

ظرف دو روز گذشته ارتش سوریه بیش از 10 روستا و شهرک را در جنوب استان ادلب پاکسازی نموده و در آستانه ورود به شهر معره النعمان است که یکی از بزگ ترین مناطق استقرار تروریست های جبهه النصره است.

ارتش سوریه طی دو هفته گذشته هم 25 روستا از جمله منطقه مهم جرجناز در اطراف شهرستان معره النعمان را پس از 4 سال از اشغال تروریست ها خارج کرد.

استان ادلب در شمال غرب سوریه و در همجواری حلب در شرق، حماه و لاذقیه در جنوب و غرب خود واقع شده است.

شرق و جنوب استان ادلب به دنبال نقض گسترده آتش بس تروریست ها از 28 آذر ماه گذشته شاهد تشدید درگیری هاست و ارتش سوریه در عملیات پاتک خود طی روزهای گذشته توانسته صدها کیلومتر مربع دیگر از منطقه را از چنگ جبهه النصره آزاد کند تا جاده بین المللی حلب به دمشق را از کنترل آنها خارج و از گلوله باران شهر حلب پایتخت مالی سوریه و مناطق اطراف آن توسط تروریست ها جلوگیری کند.

ارتش سوریه تاکید نموده است که تا پاکسازی ادلب آخرین پایگاه صدها هزار تروریست در سوریه زمین نخواهد نشست، اگرچه بعضی قدرت های حامی آنها از جمله ترکیه کوشش دارند که مانع پیشروی ارتش سوریه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 643

به "ارتش سوریه حلقه محاصره جبهه النصره در معره النعمان را تنگ تر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش سوریه حلقه محاصره جبهه النصره در معره النعمان را تنگ تر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید