از سیر تا پیاز استراماچونی: فرمان استقلال در دستان کارشناس حقوق

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، استراماچونی از آن دسته مربیانی است که عقبه روشن تحصیلی دارد. استراماچونی در دوران جوانی گاهی هم فوتبال بازی نموده اما فعالیت اصلی اش به عنوان سرمربی بوده. البته نه آن چنان پیروز.

از سیر تا پیاز استراماچونی: فرمان استقلال در دستان کارشناس حقوق

درباره استراماچونی چه می داند؟ ازمردی که انتها رسما به عنوان سرمربی استقلال برگزیده شده است. مرد ایتالیایی را متولد 19 دی 1354 در شهر رم است وفوتبالش را از تیم جوانان بلونیا شروع کرد اما در همان ابتدا به دلیل یک مصدومیت جدی از ناحیه زانو مجبور شد تا فوتبال را به عنوان بازیکن کنار بگذارد.

پس از آن استراماچونی تصمیم گرفت به تحصیل بپردازد و نهایتاً در رشته حقوق دانشگاه سپینزای شهر رم (بزرگترین دانشگاه ایتالیا) فارغ التحصیل شد. او بعد از اینکه نتوانست به عنوان بازیکن، فعالیت فوتبالی داشته باشد تصمیم گرفت تا وارد عرصه مربیگری گردد و کارش را با تیم های آماتور شروع کند. در 25 سالگی پیروز شد به همراه تیم آز اسپورت رم قهرمانی استانی را کسب کند و بعد از آن به عنوان سرمربی تیم رُمولِئا انتخاب شد. استراماچونی خیلی زود و در سن 27 سالگی پیروز به کسب اولین مدرک مربیگری خود شد.

در سال 2005 از رُمولِئا جدا شد و به کادر فنی تیم جوانان رم اضافه گردد. او در رم پیروز شد به عنوان یاری مربی دو قهرمانی در رقابت های کشوری جووانیسیمی (2007) و کشوری آلیوی (2010) کسب کند. در سال 2009 استراماچونی مدرک A یوفا را کسب کرد و بعد از آن در سال 2011 جانشین فلوویو پیا و به عنوان سرمربی تیم جوانان اینترمیلان انتخاب شد. استراماچونی در آنجا پیروز شد در فینال رقابت های اروپایی نکستجن، آژاکس را شکست دهد و مقام قهرمانی را کسب کند.

در سال 2012 با اخراج کلودیو رانیری از اینترمیلان، استراماچونی به عنوان سرمربی اینتر انتخاب شد. یکی از بهترین لحظات او به همراه اینتر پیروزی 3-1 مقابل یوونتوس (قهرمان آن دوره) بوده است. اینتر که در آن هفته ها فرم خوبی داشت، مقابل یوونتوسی قرار می گرفت که با رکورد 49 بازی بدون باخت وارد زمین می شد. یووه در نیمه اول با یک گل پیروز شد اما اینتر در نیمه دوم با دو گل از میلیتو و یک گل از پالاسیو پیروز شد تا یک کامبک رویایی را مقابل یوونتوس کسب کند تا بانوی پیر بعد از 14 ماه متحمل شکست گردد.

استقلال بعد از اینترمیلان، اودنیزه، پاناتیناکوس و اسپارتا پراگ، پنجمین تیمی است که آندره آ استراماچونی راهنمایی آنرا به عهده دارد. سیستم مورد علاقه او 1-3-2-4 است. یکی دیگر از نکات مثبت او تمایلش به فوتبال تهاجمی است. استراماچونی را مربی بسیار منضبطی می دانند. سایت باشگاه استقلال مدعی شده استراماچونی از هفته ها قبل بازیکنان را زیر نظر داشته است.

10-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 161

به "از سیر تا پیاز استراماچونی: فرمان استقلال در دستان کارشناس حقوق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سیر تا پیاز استراماچونی: فرمان استقلال در دستان کارشناس حقوق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید