برخورد قضایی با ناقضین قرنطینه، تندتر شدن شیب ابتلا به کرونا در سمنان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان با اشاره به افزایش شیوع همه گیری کرونا در این این استان در روزهای اخیر و فرایند رو به ازدیاد آن در اثر کم توجهی به پروتکل ها در تعطیلات نوروزی گفت: متاسفانه بیشتر استان های کشور و از جمله استان سمنان در حالت ورود به موج جدید کرونا با شیب تند قرار گرفته اند.

برخورد قضایی با ناقضین قرنطینه، تندتر شدن شیب ابتلا به کرونا در سمنان

علیرضا آشناگر 14 فروردین ماه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: علی رغم آنکه در طی چند هفته گذشته ، استان سمنان از شرایط با ثباتی برخوردار بود اما به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و شرکت بعضی از مردم در دورهمی ها ، همان گونه که پیش بینی می شد شرایط رنگ بندی شهرستان های استان تغییر کرد .

عالی ترین مقام اجرایی استان بیان کرد: در حال حاضر شهرستان های سمنان ، شاهرود و دامغان در شرایط نارنجی و پنج شهرستان دیگر استان در شرایط زرد کرونایی هستند.

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: با توجه به تغییر رنگ بندی استان ناگزیر به اعمال محدودیت های جدی تری در مشاغل صنفی و اداری در سطح استان خواهیم بود و بر این اساس در دستگاه های ضروری و خدمات رسان مستقر در شهرستان های با شرایط نارنجی با تشخیص بالاترین مقام دستگاه ، یک سوم کارکنان در دورکاری بوده و در سایر دستگاه های کمتر ضروری این شهرستان ها نیز 50 درصد از کارکنان به صورت دورکاری ، انجام وظیفه خواهند کرد .

آشناگر ادامه داد: در شهرستان های با شرایط زرد کرونایی 100 درصد کارکنان در دستگاه های ضروری و خدمات رسان در محل کار خود حضور یافته و در سایر دستگاه های کمتر ضروری این شهرستان ها نیز یک سوم کارکنان در دورکاری خواهند بود.

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در تشریح فعالیت مشاغل و اصناف اعلام کرد: مشاغل گروه یک و دو در شهرستان های با شرایط نارنجی و مشاغل گروه های یک ، دو و سه در شهرستان های با شرایط زرد امکان انجام فعالیت را خواهند داشت .

استاندار سمنان با تاکید بر این که منع تردد شبانه از ساعت 10 شب تا 3 بامداد همچنان در سطح شهرستانهای سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار اعمال خواهد شد ، گفت: در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار گردید تاکید شد تا با کسانی که علی رغم تشخیص قطعی کرونا، قرنطینه را نقض نموده اند، برخورد قضایی جدی به انجام رسد.

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ادامه داد: متاسفانه بیشتر استان های کشور از جمله استان سمنان در حالت ورود به موج جدید کرونا با شیب تند قرار گرفته اند.

وی اضافه نمود: در دوره های قبلی اگر افزایشی در تعداد بستری ها و مرگ و میرها مشاهده می شد، این افزایش به صورت پلکانی و با شیوه کند شکل می گرفت ، اما در حال حاضر این افزایش با شیب تند و قدرت سرایت بسیار بالا به انجام می رسد.

استاندار سمنان ضمن تاکید بر لزوم توجه به پروتکل های بهداشتی توضیح داد: از عموم هم استانی ها و به ویژه کسبه استان که همیشه با مسئولان ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری داشتند درخواست می کنیم با رعایت پروتکل های بهداشتی ، مساعدت بیشتری داشته باشند، تا شرایط استان به حالت باثبات قبلی باز شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1481

به "برخورد قضایی با ناقضین قرنطینه، تندتر شدن شیب ابتلا به کرونا در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قضایی با ناقضین قرنطینه، تندتر شدن شیب ابتلا به کرونا در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید