بررسی طرح همسان سازی بازنشستگی آتش نشانان در شورای عالی استان ها

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رییس شورای عالی استانها گفت: برای رفع تبعیض درخصوص حقوق بازنشستگی آتش نشانان شهرداری تهران طرح اصلاح قانون بازنشستگی شاغلین مشاغل سخت و زیان آور مصوب سال 1367 در دستور کار سی و ششمین اجلاس شورای عالی استانها واقع شده است.

بررسی طرح همسان سازی بازنشستگی آتش نشانان در شورای عالی استان ها

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به اهمیت آتش نشانی گفت: یکی از دستگاه های خدمت رسان در کشور که خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه کرده و باعث ایجاد امنیت و آسایش در میان مردم شده سازمان آتش نشانی است.

وی افزود: هرچند نام این دستگاه خدمات رسان آتش نشانی بوده و تصور می شود که وظایف آن در حوزه اطفای حریق خلاصه شده اما شرح وظایف این نهاد وسیع تر بوده و مأموران این سازمان در سراسر کشور و در همه شرایط بحرانی به ایفای نقش مشغولند.

احمدی گفت: برای مثال وقتی در روزهای انتهایی سال 97 و روزهای ابتدایی سال 98 استان های شمالی و غربی کشور با پدیده بارش باران های سیل آسا و در نتیجه جاری شدن سیل روبرو شد این آتش نشانان بودند که از سراسر کشور با تجهیزات خود به کمک مردم شتافتند.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: هرچند مأموران این دستگاه خدمات رسان با حوادث متعددی نظیر آتش و سیل و سقوط از ارتفاع روبرو هستند اما خود مأموران این سازمان سال هاست با برخی از مسائل عدیده در حوزه شغلی شان روبرو هستند.

وی افزود: یکی از این موضوعات بحث سخت و زیان آور محسوب شدن شغل آتش نشانی و بالطبع تغییر و افزایش زمان کار و موضوعات مرتبط با بازنشستگی مأموران این سازمان خدمت رسان است.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: با توجه به اهمیت موضوع مقرر شده است تا در اجلاس پیش روی شورای عالی استان ها یکی از دستور جلسات اجلاس به بررسی و تعیین تکلیف این موضوع اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: در اجلاس پیش رو که در هفته آخر مهرماه برگزار خواهد شد با دعوت از صاحب نظران این حوزه و بحث و هم اندیشی در این خصوص تلاش خواهیم کرد تا این دغدغه به حق مأموران پر تلاش سازمان آتش نشانی در سراسر کشور مرتفع شود.

احمدی با اشاره به اینکه در متن طرح پیشنهادی پیشنهاد شده است که یک تبصره به عنوان تبصره 4 به قانون نحوه بازنشستگی شاغلین مشاغل سخت و زیان آور اضافه شود، گفت: متن این تبصره عبارت است از مشاغل آتش نشانی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور با درجه (3) محسوب و آتش نشان های مشمول صندوق بازنشستگی شهرداری ها، می توانند با احتساب حداکثر 10 سال سنوات ارفاقی و با داشتن 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه متوالی و یا 25 سال متناوب بدون شرط سنی از صندوق بازنشستگی ذیربط درخواست بازنشستگی پیش از موعد را نمایند.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: همچنین در متن طرح آمده است که شهرداری ها مکلف اند بار مالی ناشی از اجرای این قانون را از محل اعتبارات خود پیش بینی و سهم صندوق (حق بیمه و سهم کارفرما) را به نسبت سنوات ارفاقی براساس آخرین حقوق و مزایای مشمول کسر کسور بازنشستگی و نیز مابه التفاوت بازنشستگی بابت سنوات ارفاقی آن دسته از آتش نشان هایی که قبل از تصویب این قانون بازنشسته شده اند را محاسبه و یک جا به حساب صندوق های بازنشستگی شهرداری واریز و اعتبار مورد نیاز برای سال های آینده را در قانون بودجه سنواتی پیش بینی و تامین کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، احمدی با اشاره به اینکه این طرح پس از تصویب در شورای عالی استان ها، به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود، گفت: هر چند این طرح با توجه به مشکل عدیده آتش نشانان تهرانی تدوین و پیشنهاد شده است اما به طور قطع آثار تصویب آن به نفع همه آتش نشانان در سراسر کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1140

به "بررسی طرح همسان سازی بازنشستگی آتش نشانان در شورای عالی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی طرح همسان سازی بازنشستگی آتش نشانان در شورای عالی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید