بیمه سلامت لرستان 100 میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: حدود 67 درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه هستند و 100 میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز برای مبتلایان به این ویروس هزینه شده است.

بیمه سلامت لرستان 100 میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کرد

به گزارش گروه استان هایخبرنگاران از خرم آباد ، شاهدخت فتحی بیرانوند،مدیرکل بیمه سلامت لرستان اظهار کرد: به محض شیوع ویروس کرونا، بیماران مبتلا تحت پوشش فرانشیز (خودپرداخت) دولتی قرار گرفتند و 90 درصد هزینه درمان بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاهی و دولتی به وسیله بیمه سلامت تقبل شد.

وی توضیح داد: در مورد دارو های مورد احتیاج بیماران کووید 19 نیز بر اساس مصوبه شورای عالی سلامت، دارو های گران قیمت و خارجی تأثیرگذار در درمان بیماری، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: تست مخاطی برای شناسایی افراد مبتلا به کووید 19 نیز در مراکز دولتی دانشگاهی به صورت 100 درصد رایگان انجام می گردد و سی تی اسکن بیماران مبتلا نیز درصورتی که حتی نسخه به وسیله پزشک عمومی نوشته گردد در تعهد بیمه سلامت قرار می گیرد تا درمان و ارائه خدمات تخصصی تشخیصی زودهنگام تسهیل گردد.

فتحی بیرانوند گفت: 70 درصد هزینه سی تی اسکن بیماران کرونایی در مراکز سرپایی و 100 درصد در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 60 هزار نفر (حدود 67 درصد جمعیت لرستان) تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 673 هزار و 928 نفر جزو صندوق روستاییان، 131 هزار و 40 نفر صندوق کارمندی، چهار هزار و 799 نفر صندوق ایرانیان، 198 هزار و 33 نفر صندوق همگانی و 70 هزار و 823 نفر سایر اقشار هستند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1751

به "بیمه سلامت لرستان 100 میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه سلامت لرستان 100 میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید