تحریم ها در اراده جوانان فعال حوزه فناوری های فضایی خللی وارد نمی کند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، آمریکا بار دیگر با تحریم چند موسسه مرتبط به فناوری فضایی و مانع تراشی در راه توسعه فناوری غیرنظامی فضایی ایران نشان داد که اهداف کاملا مغایر با معاهدات بین المللی را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

تحریم ها در اراده جوانان فعال حوزه فناوری های فضایی خللی وارد نمی کند

به گزارش خبرنگاران، سیروس برزو، پیشکسوت ترویج دانش فضایی، روزنامه نگار علمی و برنده جایزه ترویج علم سال 1392 در پی اقدام روز سه شنبه وزارت خزانه داری آمریکا که در راستای اعمال فشار حداکثری علیه ایران در بیانیه ای سازمان فضایی، مرکز تحقیقات فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران را در لیست تحریم ها قرار داد، یادداشتی را با عنوان در برابر زورگو نباید کوتاه آمد در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران) قرار داد که در آن آمده است: کشوری که چند روز پیش با ایجاد بخش نظامی گری فضایی در ارتش خود، بطور علنی نشان داد می خواهد دنیا را با خطر سلاح های فضایی روبرو کند، مدعی است ایران را به دلیل آن که ممکن است بخشی از برنامه فضایی غیرنظامی ایران کاربری یکسانی با موارد نظامی داشته و برای موشک های بالستیک استفاده شوند تحریم می نماید!

کشوری که از نخستین سال های شروع عصر فضا اولین گام ها را در بهره برداری از ماهواره های جاسوسی، بکارگیری سامانه های مختلف فضایی با اهداف دوگانه و با نیت استفاده نظامی و اقدام های جنگ طلبانه دیگر در فضا را دنبال می نموده، اینک ایران را به این دلیل که ممکن است فعالیت های غیرنظامی فضایی اش، کاربرد نظامی هم داشته باشد، از حقوق قانونی اش محروم می نماید.

دلایل این تحریم غیرعقلایی برای هر اهل فنی مایه خنده است: دستیابی به فناوری و توسعه مراحل موشک، موتور سیستم پرتاب مرحله فوقانی و سیستم های راهنمایی پرواز یک موشک چند مرحله در پرتابگرهای فضایی موجب این ایرادگیری آمریکا از ایران است!

باید از کاخ سفید نشینان واشنگتن پرسید اگر ایران در توسعه و تکامل مراحل موشک، موتور سیستم پرتاب مرحله فوقانی و سیستم های راهنمایی پرواز یک موشک چند مرحله قدمی برندارد، چطور ممکن است ماهواره های خود را در مدار قرار دهد؟ این بهانه گیری ها دقیقا نشان می دهد هدف قلدرهای کاخ سفید و پنتاگون پیشگیری از توسعه فناوری موشک هایی با کاربرد جنگی نیست، بلکه بطور کلی، نابودی همه زمینه های توسعه علمی و فنی ایران است.

کشوری که جنایتکاران موشکی آلمان نازی را بعد از جنگ دنیای با پرونده شرم آور هزاران کشته غیرنظامی، به خاطر منافع خود نه تنها پناهندگی بلکه در زمره شهروندان ویژه با امتیازات خاص قرار داد، اینک مخالف فعالیت های صلح آمیز موشکی ایران شده، در حالی که خود، تعهدات بین المللی را در جهت جلوگیری از توسعه موشک های جنگی و سلاح های غیرمتعارف و کشتارهای غیرانسانی یکی بعد از دیگری زیر پا می گذارد.

مسئولان فضایی و فناوری های موشکی ایران باید بدون توجه به این تهدیدات به کار توسعه فناوری های دفاعی و فضایی نه تنها ادامه دهند، بلکه بر سرعت کار خود بیفزایند؛ چون اینک بطور دقیق معین می گردد دشمن این ملت و کشور، از چه چیزی هراس دارد.

در کنار این فعالیت، نباید از اطلاع رسانی به موقع خودداری نمایند و زمینه های سوء استفاده برای رسانه های برون مرزی و لطمه زدن اعتماد مردم به فعالیت های علمی و فنی را از بین ببرند. دنیا امروز، دیگر دوران دهه 1960 میلادی نیست که روس ها شکست های خود را پنهان می کردند و مردم از این ناکامی ها بی خبر می ماندند. گرچه در هر زمانی مردم را نامحرم دانستن کاری ناعادلانه و توهین آمیز به خرد ملتی است که زمام کار را به دست نخبگان جامعه داده است.

فراموش نکنیم که در تاریخ فناوری فضایی همه کشورها از جمله روس ها و آمریکایی ها -علیرغم داشتن بهترین امکانات و فناوری های دوران خود- در انجام برنامه های خود ناکامی های فروان داشته اند. اگر در جریان آزمایش، حتی عملیات واقعی پرتابی فضایی، اتفاق غیرمترقبه ای رخ می دهد، اطلاع رسانی نمایند؛ چون چشمان نامحرم فعالیت های فضایی ما را زیر نظر دارند تا اگر کوچکترین مسئله ای پیش آمد، در بوق های تبلیغاتی خود بدمند و ناتوانید را در گوش ناآگاهان وِزوِز نمایند.

دست اندرکاران فناوری های موشکی و فضایی ایران نه در دیروز با اجازه مقامات آمریکایی آستین بالا زده و وارد این عرصه شده اند و نه امروز با تحریم های آمریکا کنار خواهند نشست. جوانان فرهیخته ما در فناوری های فضایی نه در گذشته از هارت و پورت ها شما ترسیده اند و نه امروز از تحریم هایتان. ثابت نموده اند ما می توانیم و از این پس هم نشان خواهند داد که تحریم های شما در اراده آنها خللی وارد نخواهد کرد.

مسئولان آمریکا هم اگر شعور و خرد لازم را داشتند و از فرهنگ دینی ما با خبر بودند، باید می فهمیدند که محرم در این سرزمین، ماه مقاومت است و برخوردهای قلدرمآبانه در این ماه نتیجه ای کاملا معکوس می دهد. تحریم سازمان هایی غیرنظامی مانند سازمان فضایی و دیگر نهادهای مرتبط با فناوری فضایی بویژه در این ماه، مسلما انگیزه آنان را در اوج گیری اهداف توسعه علم و صنعت افزایش خواهد داد.

کابوی های آمریکایی باید بدانند اینجا ایران است؛ جایی که شما، لغت پارتیزان را از قومی ساکن آن گرفته اید و در طول تاریخ نام ملتش با صفات دلیری و جنگاوری عجین بوده و پشت زورمداران متجاوز در این کشور، خیلی زود با خاک آشنا شده است و محرم، دقیقا بدترین زمان برای زورگویی به این مردم است؛ زیرا محرم حلقه اتصال پایمردی های ملی و مبارزه های دینی با زورمداران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 276

به "تحریم ها در اراده جوانان فعال حوزه فناوری های فضایی خللی وارد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها در اراده جوانان فعال حوزه فناوری های فضایی خللی وارد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید