تحقیقات اخیر نشان می دهد استفاده از داروی ضدافسردگی باعث کاهش 30 درصدی بستری شدن مبتلایان کرونا می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی تیوی نیوز، بر اساس یک مطالعه نو، داروی مقرون به صرفه و شناخته شده فلووکسامین که ضدافسردگی است، می تواند تا 30 درصد در کاهش بستری شدن بیماران کووید19 در بیمارستان و بعلاوه مرگ و میر آنها تأثیر داشته باشد. این دارو اوایل دوران همه گیری به علت خواص ضد التهابی آن برای بعضی از مبتلایان کرونایی تجویز می شد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد استفاده از داروی ضدافسردگی باعث کاهش 30 درصدی بستری شدن مبتلایان کرونا می گردد

مطالعه اخیر که به وسیله محققان دانشگاه مک مستر انجام شد، حاکی از آن است که تأثیر مثبت فلووکسامین در بیماران کرونایی که واکسینه نشده اند، تا 65 درصد افزایش خواهد یافت. دکتر ادوارد میلز، محقق اصلی این آزمایش، اظهار امیدواری کرد و تأکید داشت که این دارو می تواند در کشورهای در حال توسعه با نرخ واکسیناسیون پایین، قابل استفاده باشد.

فلووکسامین یکی رایج ترین داروهای ضدافسردگی است که از دهه 1990 برای درمان اختلالات وسواس فکری (OCD)، اختلالات اضطرابی (Anxiety disorders)، و اختلالات شخصیتی (Personality disorders) مورداستفاده قرار گرفته، و هزینه آن نسبت به سایر داروهای مشابه، به طور چشمگیری کمتر است.

آقای میلز در خاتمه گفت ممکن است از داروهای ضد افسردگی مشابه، مانند فلوکستین، نیز برای کاهش شدت ویروس کرونا استفاده گردد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1770

به "تحقیقات اخیر نشان می دهد استفاده از داروی ضدافسردگی باعث کاهش 30 درصدی بستری شدن مبتلایان کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات اخیر نشان می دهد استفاده از داروی ضدافسردگی باعث کاهش 30 درصدی بستری شدن مبتلایان کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید