ترکیه 4 نفر را به اتهام جاسوسی برای فرانسه بازداشت کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، روزنامه دیلی صباح ترکیه از اقدام دولت آنکارا مبنی بر بازداشت 4 نفر به اتهام جاسوسی برای فرانسه خبر داد.

ترکیه 4 نفر را به اتهام جاسوسی برای فرانسه بازداشت کرد

گفته می شود این افراد اطلاعاتی را درباره فعالیت های درون سازمانی نهادهای محافظه کار، گروه های مذهبی و همچنین اداره امور مذهبی ترکیه و کارمندان آن جمع آوری می کرده اند.

آنها همچنین متهم به جعل اسناد هویتی و فعالیت تحت نام ماموران سازمان امنیت ملی ترکیه در راستای کسب اطلاعاتی درباره داعش و دیگر گروه های تروریستی هستند.

یکی از متهمان سابقه همکاری با ارتش فرانسه حین خدمت در افغانستان به عنوان نیروی نظامی ترکیه را دارد که بعدها به عنوان محافظ وارد کنسولگری فرانسه در استانبول شد.

قرار است هر چهار متهم به جرم جاسوسی مسائل نظامی و سیاسی محاکمه شوند.

به گزارش خبرنگاران، رابطه آنکارا-پاریس به دلیل جانبداری فرانسه از قبرس جنوبی در مناقشات ارضی و همچنین اعتراض به حفاری های ترکیه در مدیترانه شرقی، به سردی گرائیده است حال آنکه آنکارا-پاریس در خصوص تحولات لیبی نیز موضع مشترکی ندارند.

روز گذشته، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از دیداری که در پاریس با قیس بن سعید رییس جمهور تونس داشت، گفت: من معتقدم که ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی انجام می دهد و تمام تعاملات و تعهدات در کنفرانس برلین برای یافتن صلح لیبی را نقض می کند.

ماکرون در عین حال اضافه نمود که پاریس نقشی را که ترکیه در لیبی بازی می کند تحمل نمی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 971

به "ترکیه 4 نفر را به اتهام جاسوسی برای فرانسه بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه 4 نفر را به اتهام جاسوسی برای فرانسه بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید