توافق ترکیه و سوریه واشنگتن را نگران نموده است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ایرنا نوشت: روزنامه الشرق الاوسط نوشت، گزارش منابع ترک مبنی بر احتمال توافق آنکارا و دمشق با میانجیگری روسیه و ایران در مورد منطقه امن و وضعیت کُردها در شمال سوریه، موجب نگرانی واشنگتن شده است.

توافق ترکیه و سوریه واشنگتن را نگران نموده است

به نوشته این روزنامه، گزارش های منابع ترک حاکی از این است که محتمل است، ترکیه و سوریه با میانجیگری روسیه و ایران در مورد منطقه امن در شمال سوریه و خروج یگان های حمایت مردمی کُرد از این منطقه به توافق برسند؛ موضوعی که موجب نگرانی واشنتگن و کُردها شده است، زیرا بیم دارند هر لحظه گره این موضوع گشوده شده و آنکارا و دمشق بر سر اداره منطقه امن به توافق برسند.

نگرانی ترکیه از تشکیل موجودیت کُرد در سوریه شبیه اقلیم کردستان عراق

الشرق الاوسط در ادامه به نقل از روزنامه خبر ترک نزدیک به دولت ترکیه نوشت : نگرانی آنکارا از احتمال تشکیل یک موجودیت کُرد در سوریه شبیه اقلیم کردستان عراق، موجب شده است تا در مورد منطقه امن با شتاب بیشتری عمل کند.

در همین ارتباط عبدالله اگار کارشناس مسائل امنیتی تُرک، در مورد بهره برداری آمریکا از نگرانی ترکیه در مورد منطقه کُرد در شمال شرق سوریه هشدار داد و یادآور شد، در صورتی که آمریکا به تعهدات خود در مورد تشکیل منطقه امن در شمال سوریه عمل نکند، ترکیه نقشه های جایگزین آن را اجرایی خواهد نمود.

دوگو برینچک رئیس حزب الوطن از احزاب مخالف دولت ترکیه هم گفت، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه او را برای سفر به دمشق دعوت نموده است.

این در حالی است که ترکیه اخیرا گفت با آمریکا بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیده است.

در پی آن ترکیه از توافق با هیئت مذاکره کننده آمریکایی بر سر تبدیل منطقه امن به یک گذرگاه صلح خبر داده و هدف از آن را فراهم کردن زمینه بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان گفت.

ترکیه پیشتر اعلام نموده بود اگر کوشش ها برای همکاری با آمریکا در سوریه به نتیجه نرسد، این کشور خود در سوریه منطقه امن ایجاد می نماید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 348

به "توافق ترکیه و سوریه واشنگتن را نگران نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ترکیه و سوریه واشنگتن را نگران نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید