تولید دستگاه ایکس ری برای ستاد مبارزه با قاچاق توسط دانش بنیانها

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، عبدالله هندیانی امروز در گردهمایی ارائه نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صندوق نوآوری، گفت: اتفاقاتی که در این نمایشگاه رقم خورد اتفاقات خوبی بودند.

تولید دستگاه ایکس ری برای ستاد مبارزه با قاچاق توسط دانش بنیانها

وی اضافه نمود: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که بر همه دستگاهها واجب است که سهم خود را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایفا کنند. ما نیز در این ستاد در صدد هستیم از دستاوردهای فناورانه برای این امر بهره ببریم.

هندیانی با تاکید بر اینکه درهمین راستا شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از پایه های اصلی پیشرفت، توانمندیهای خود را در این نمایشگاه عرضه کردند، ادامه داد: طبق بیانات رئیس جمهور باید مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مبدا تا مقصد ارزیابی شود و ضروری است در این راستا از ابزارهای روز استفاده شود.

وی شرح داد: بر این اساس 20 دستگاه ایکس ری از طریق سازمان گمرکات با تفاهم نامه هایی که بین شرکت های دانش بنیان و این سازمان منعقد می شود، تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی و مرزبانی برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اولویت اول هستند، شرح داد: این رویداد، آغاز کار است که در راستای آن تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: همچنین سامانه های هوشمند، نظارت بر فرآورده ها و مشتقات نفتی، برنامه هایی برای کنترل و پلاک کوبی و ... از جمله نیازهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می شود که امیدواریم با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و محققان کشور این نیازها رفع شوند.

وی تاکید کرد: کنسرسیومی در حد مطلوب برای شرکتهای دانش بنیان ایجاد نشده و این برای ما یک معضل است؛ زیرا نیازهایمان در ستاد تک محصولی نیست بلکه باید با گروهی از تولید کننده های محصولات فناورانه در راستای رفع نیازهایمان مذاکرات داشته باشیم که این مقوله نیاز به ایجاد کنسرسیومی بین شرکت های دانش بنیان دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 518

به "تولید دستگاه ایکس ری برای ستاد مبارزه با قاچاق توسط دانش بنیانها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید دستگاه ایکس ری برای ستاد مبارزه با قاچاق توسط دانش بنیانها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید