حضور مجازی روحانی در دانشگاه تهران به مناسبت سال تحصیلی جدید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دکتر حسن روحانی برای اجرای مراسم آغازین سال تحصیلی جدید دانشگاه ها به صورت مجازی در دانشگاه تهران حضور پیدا می نماید.

حضور مجازی روحانی در دانشگاه تهران به مناسبت سال تحصیلی جدید

به گزارش ایسنا، محمود نیلی احمد آباد در بیست و هشتمین اجلاس روسای دانشگاه های عظیم کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، در مورد برنامه آموزشی ترم جدید دانشگاه تهران اظهار کرد: ما تجربه ترم قبل را به صورت مجازی داشته ایم و امیدواریم ترم تحصیلی جدید را با تجربه بیشتری برگزار کنیم.

وی ادامه توضیح داد: در دو دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی نظام پایدار مدیریتی در سطح دانشگاه ها و معاونین داشتیم که باعث شد دانشگاه ها با استفاده از خرد جمعی سیاست های لازم را پیاده سازی نمایند. اگرچه حضور غیرثابت وزیر در سطح وزارت بود که باعث شد دانشگاه ها با استفاده از خرد جمعی بسیاری از چالش ها را برطرف نمایند.

رییس دانشگاه تهران تاکید نمود: ما دانشگاه ها با همفکری مسائل را به حداقل رساندیم و سیاست های آینده را پایه گذاری کردیم. سیاست ها در آموزش عالی بلند مدت است و چند دوره بعد اثر خود را نشان می دهد. تجربه ای که در این 8 سال بدست آمده مدون شده و در اختیار آیندگان قرار می گیرد. دانشگاه ها در این دوره بسیار در دانشگاه های نسل سه و چهار قرار گرفتند و کشور اثر آن را در بلند مدت خواهد دید.

به گفته وی، موضوعات آموزشی، دانشجویی، هر لحظه ممکن است به دلیل بیماری کرونا اتفاقی بیفتد و شرایط دانشگاه تغییر کند؛ بنابراین احتیاج است دانشگاه ها آمادگی 100 درصد داشته باشند اگرچه سیستم مجازی همیشه در کنار ما خواهد بود.

رئیس دانشگاه تهران به احتیاج بودجه ای دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: دانشگاه ها احتیاج به بودجه دارند و همه دانشگاه ها در کمی بودجه به سر می برند در حالی که به دلیل مجازی شدن کلاس ها همه تصور می نمایند که هزینه آن ها کم شده است. در حالی که فقط شاید در تغذیه کاهش هزینه داشته ایم و سال گذشته موضوع تغذیه با یاری دولت امکان پذیر شد.

وی ادامه داد: همه دانشگاه ها هزینه زیادی برای زیر ساخت های اینترنتی اجرای کلاس ها داشته اند.

نیلی در سرانجام با بیان اینکه ما چند مرحله ورودی به دانشگاه خواهیم داشت، گفت: 15 شهریور زمان بازگشایی دانشگاه ها اعلام شده و ما ورود دانشجویان دکتری را در یک مرحله خواهیم داشت و آغاز سال تحصیلی در چند مرحله است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1119

به "حضور مجازی روحانی در دانشگاه تهران به مناسبت سال تحصیلی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مجازی روحانی در دانشگاه تهران به مناسبت سال تحصیلی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید