خبرنگاران بیمه محصولات کشاورزی تا 15 اسفند سال جاری در مهاباد تمدید شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مهاباد- خبرنگاران- مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: مهلت بیمه محصولات زراعی و باغی این شهرستان برای بهره مندی بیشتر کشاورزان به مدت یک هفته و تا 15 اسفندماه امسال تمدید شد.

خبرنگاران بیمه محصولات کشاورزی تا 15 اسفند سال جاری در مهاباد تمدید شد

انور ابراهیمی آذر روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: کشاورزان و بهره برداران قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: پیش از این، 30 بهمن ماه 1398 آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی بود که بنابه پیشنهاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این فرصت هفت روز دیگر تمدید شد تا کشاورزان این شهرستان بتوانند با انگیزه و فرصت بیشتری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه استقبال از بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری نسبت به سال های قبل افزایش یافته است، افزود: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همیشه مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت نموده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: سال جاری 40 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و باغداران شهرستان به علت های مختلف پرداخت شده است.

ابراهیمی آذر بیان نمود: تا به امروز 2 هزار و 200 هکتار باغ و 15 هزار هکتار از مزارع مهاباد تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: این صندوق با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به 2 صورت عمومی و انفرادی بیمه می نماید.

مهاباد دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ 62 هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که 52 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 737

به "خبرنگاران بیمه محصولات کشاورزی تا 15 اسفند سال جاری در مهاباد تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمه محصولات کشاورزی تا 15 اسفند سال جاری در مهاباد تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید