خبرنگاران ریزش کوه چند راه روستایی در طرقبه شاندیز را مسدود کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مشهد- خبرنگاران- فرماندار بینالود (طرقبه شاندیز) گفت: در پی بارش های روز سه شنبه که منجر به ریزش کوه یا انحراف جهت رودخانه شد چند راه روستایی این شهرستان مسدود گشت.

خبرنگاران ریزش کوه چند راه روستایی در طرقبه شاندیز را مسدود کرد

سید حسن حسینی در گفت و گو باخبرنگار خبرنگاران افزود: در بخش طرقبه بیش از 10 مورد ریزش کوه موجب انسداد جاده کنگ به نغندر شد و چند مورد ریزش کوه نیز جهت ارتباطی روستاهای اردمه، خانرود و مغان را مسدود نمود.

وی به ریزش کوه به داخل رودخانه کنگ و چند مورد ریزش کوه در مناطق مختلف شهر طرقبه اشاره و بیان نمود: چند مورد تخریب منازل قدیمی در روستاها در اثر تداوم بارندگی گزارش شده است که باید تخریب بخشی از راه ارتباطی روستای دهبار و ورود گل و لای به داخل روستای مج را نیز به آن افزود.

وی گفت: در بخش شاندیز علاوه بر ریزش کوه در جاده ابرده به زشک، سیلاب مقداری سنگ بزرگ را به داخل رودخانه زشک وارد کرد.

حسینی افزود: در روستاهای زشک علیا و سفلی آب رودخانه محلی منحرف و احتمال خرابی متصور بود که لایروبی با بیل مکانیکی در این رودخانه آغاز شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون عوامل بخشداری و دهیاران در حال بازگشایی جهتها هستند.

شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 این شهرستان 70 هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده اند و 20 هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستاها ساکن هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 805

به "خبرنگاران ریزش کوه چند راه روستایی در طرقبه شاندیز را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ریزش کوه چند راه روستایی در طرقبه شاندیز را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید