خبرنگاران سفیر ایران در کرواسی: تحریم های ظالمانه آمریکا غیر انسانی است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، بلگراد- خبرنگاران- سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در ملاقات مفتی اعظم کرواسی ضمن آنالیز شرایط بحران کرونا و درگیرهای منطقه ای گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اقدام غیر انسانی و خلاف تعالیم ادیان الهی است.

خبرنگاران سفیر ایران در کرواسی: تحریم های ظالمانه آمریکا غیر انسانی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، پرویز اسماعیلی روز آدینه در ملاقات با عزیز حسنوویچ با اشاره به وقایع کنونی دنیا، تنها راه عبور از مسائل کنونی در اقصی نقاط دنیا را گفت وگو و پیروی از تعالیم پیامبران الهی خواند و گفت صلح و دوستی مهمترین احتیاج امروز بشریت است.

اسماعیلی همچنین به یکصد و پنج سال سابقه دین اسلام در قانون اساسی کرواسی اشاره و توضیح داد: اینکه جامعه اسلامی در کرواسی توانسته است در دوستی بیشتر مردم و همچنین در همدلی سایر ادیان و اقوام گام های بزرگی بردارد، باعث خوشحالی است.

مفتی اعظم و رئیس مشیخیت اسلامی کرواسی نیز در این ملاقات به ضرورت ارتباطات دینی، فرهنگی و علمی میان اندیشمندان ایران و کرواسی و همکاری نزدیک میان دو کشور اشاره نمود و گفت وگو بین ادیان را برای حل و فصل احتلافات و نزدیکی ملت ها بسیار مهم دانست.

حسنوویچ همچنین بر ضرورت یاری بیشتر جوامع اسلامی به یکدیگر برای مقابله با ویروس کرونا که تمامی کشورها از جمله ایران و کرواسی را با مسائل زیاد روبرو نموده است، تاکید نمود.

سفیر کشورمان همچنین امروز در ملاقات جداگانه ای با حافظ عزیز علیلی امام آدینه اصلی مرکز اسلامی زاگرب ملاقات و گفت وگو کرد.

مفتی جامعه اسلامی کرواسی از طرف مسلمانان این کشور انتخاب می گردد. جامعه اسلامی کرواسی از ارکان مختلفی از جمله مجلس، مشیخت، مفتی زاگرب و مراکز اسلامی تشکیل شده است.

مجلس جامعه اسلامی کرواسی مهم ترین ارگان قانون گذاری جمعیت اسلامی در این کشور محسوب می گردد؛ این مجلس دارای رییس، دو معاون رییس، یک دبیر و 15 نماینده است.

در همین حال مشیخت جامعه اسلامی کرواسی ارگان اجرایی مجلس این جامعه به شمار می رود که مطالبات مجلس را به اجرا می گذارد و به امور دینی مردم مسلمان رسیدگی می نماید.

در شهر زاگرب پایتخت کرواسی، مدرسه اسلامی نیز وجود دارد که در سال 1992میلادی تأسیس شده و تا کنون بیش از 400 دانشجوی دختر و پسر از آن دانش آموخته شده اند که بیشتر آن ها از کرواسی و همچنین ده ها نفر از کشورهای دیگر هستند.

بر اساس آمار رسمی، شمار مسلمانان کرواسی 57 هزار و 666 نفر است، اما بر اساس آمار غیر رسمی این تعداد حدود 80 هزار نفر گزارش شده است. همچنین بیش از 20 مسجد در کرواسی وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1168

به "خبرنگاران سفیر ایران در کرواسی: تحریم های ظالمانه آمریکا غیر انسانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر ایران در کرواسی: تحریم های ظالمانه آمریکا غیر انسانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید