خبرنگاران واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- آمریکا و فرانسه به اعلام استعفای حسان دیاب نخست وزیر لبنان واکنش نشان داده و بر ارائه یاری به این کشور و بازسازی بندر بیروت تأکید کردند.

خبرنگاران واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه دوشنبه شب با انتشار بیانیه ای خواهان تشکیل فوری دولت در لبنان شد و بازسازی بندر بیروت و اصلاحات را از اولویت های پیش روی لبنان برشمرد.

در همین حال، یک سخنگوی کاخ سفید نیز در پی استعفای دیاب گفت: ما از نزدیک در حال آنالیز اوضاع لبنان و ارسال یاری به منطقه هستیم.

نخست وزیر لبنان به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و شروع فشارها به دولت این کشور که دیاب هدف آن را بازگشت طبقه فاسد به قدرت ارزیابی کرد، دوشنبه شب استعفای خود و دولتش را به طور رسمی گفت.

میشل عون رییس جمهوری لبنان با پذیرش استعفای حسان دیاب، وی را تا تشکیل دولت جدید، در سمت نخست وزیر پیش برد امور منصوب کرد.

به دنبال وقوع دو انفجار در بندر بیروت که عصر سه شنبه گذشته در انبارهای حاوی دو هزار و 750 تن نیترات آمونیوم صورت گرفت، تا به امروز 200 نفر کشته و بیش از 6 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند. در واکنش به این انفجارها صحنه سیاسی لبنان با تغییر و تحولات گسترده ای روبرو شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1030

به "خبرنگاران واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید