خبرنگاران کمبود نیرو طرح های توسعه ای اورژانس مازندران را به تاخیر انداخت

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ساری - خبرنگاران- رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که کمبود نیروی متخصص طرح های توسعه ای اورژانس 115 این استان را به تاخیر انداخته است.

خبرنگاران کمبود نیرو طرح های توسعه ای اورژانس مازندران را به تاخیر انداخت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، دکتر یحیی صالح طبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود : بر اساس برنامه ششم توسعه مالی ، اجتماعی و فرهنگی کشور ، باید تا سرانجام این برنامه 36 پایگاه به تعداد پایگاه های اورژانس 115 این استان اضافه می شد که به دلیل کمبود نیروی متخصص در تمام رده ها حتی راننده و تکنسین ، اجرای این برنامه تا حد زیادی متوقف شده است.

وی ادامه داد : این در حالی است که استان مازندران به دلیل تراکم جمعیتی ناشی از حضور گردشگران به خصوص در تعطیلات فصلی و مناسبی به توسعه پایگاه های اورژانس برای تسریع در خدمات رسانی احتیاج دارد.

صالح طبری گفت : هم اکنون 91 پایگاه اورژانس 115 جاده ای و شهری در استان مازندران فعالیت دارد که تا سرانجام برنامه ششم توسعه می بایست این پایگاهها به 124 واحد برسد که با کمبود نیرو این برنامه حداقل تا به امروز به مرحله اجرا نرسیده است.

کمبود مرکز و تاخیر حضور اورژانس

وی میانگین حضور اورژانس به صحنه عملیات را در مناطق داخل شهری حدود پنج دقیقه و خارج از شهر نیز حداقل 14 دقیقه گفت و تاخیر در ارسال اورژانس در بعضی از صحنه ها را صرفنظر از تماس های غیر ضروری برای خدمات گیری، ناشی از کمبود اورژانس گفت.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان مازندران گفت : براساس آمار به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت باید یک پایگاه اورژانس 115 در شهرها مستقر گردد ، ولی در بعضی از شهرها به دلیل کمبود نیرو تعداد پایگاه ها کمتر از میانگین جمعیتی پیش بینی است.

وی تعداد آمبولانس های موجود در اورژانس 115 مازندران را حدود 120 دستگاه اعلام نموده و شرح داد : 25 درصد از این خودروهای مدرن است که در دولت تدبیر و امید در قالب نوسازی در اختیار اورژانس استان نهاده شد.

وی آمبولانس های مجهز به تخت سی سی یو ویژه بیماران قلبی را از نمونه های این خودروهای مدرن معرفی کرد و گفت : این خودروها قابلیت دریافت نوار قلب از بیماران را دارند و همزمان با لینک آن به بیمارستان قلب، نیروهای ما در صحنه عملیات دستورات لازم خدماتی را از پزشک مربوط تا رساندن بیمار به بیمارستان دریافت خواهند کرد.

دکتر صالح طبری در خصوص پایگاه هوایی اورژانس 115 در مازندران هم گفت : دانشگاه علوم پزشکی مازندران تنها دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور محسوب می گردد که دارای پایگاه هوایی با بالگرد ملکی است و در صورت احتیاج به بیماران خدمات ارایه می دهند.

کاهش 10 درصدی ماموریت اورژانس مازندران

رییس مرکز فوریت های پزشکی مازندران همچنین گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا و کم شدن سفر گردشگران به این خطه شمال کشور در بهار امسال آمار ماموریتی این مرکز نسبت به مدت مشابه 10 درصد کمتر شد.

به گفته وی ، در بهار امسال اورژانس 115 مازندران حدود 30 هزار ماموریت انجام داد.

دکتر صالح طبری گفت : هم اکنون نیز حدود 70 درصد از ماموریت های اورژانس خدمات رسانی به بیماران مشکوک به کرونا با سندرم حاد تنفسی است و پس از هر بار ماموریت نیز خودروهای آمبولانس براساس اصول بهداشتی ضدعفونی و گند زدایی می گردد.

به گفته وی ، در دو مرحله شیوع ویروس کرونا در استان مازندران از سی ام بهمن سال گذشته تا نیمه دوم تیرماه امسال حدود 90 نفر از نیروهای اورژانس 115 استان به ویروس کرونا و بیماری کوویدو 19 مبتلا شدند که حدود 15 درصد از نیروهای این مرکز پزشکی را تشکیل می دهد.

وی گفت : به دلیل کمبود نیرو بعضی از نیروهای کرونایی اورژانس 115 مجبور به برگشت به کار پیش از اتمام دوران نقاهت شدند.

مرکز اورژانس 115 مازندران 560 نیرو دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1026

به "خبرنگاران کمبود نیرو طرح های توسعه ای اورژانس مازندران را به تاخیر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمبود نیرو طرح های توسعه ای اورژانس مازندران را به تاخیر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید