درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پاسخ سندرز: بای بای

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با ادعای احتمال تقلب و ناسالم بودن انتخابات، برگزاری انتخابات از طریق پست الکترونیک را رد کرد و خواستار تعویق در برگزاری انتخابات 2020 شد.

درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پاسخ سندرز: بای بای

به نقل از شبکه خبری ان بی سی نیوز، رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: با روش رای گیری از طریق پست الکترونیکی (نه رای گیری غیابی که خوب است)، سال 2020 شاهد غیردقیق ترین و جعلی ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود.

وی در توئیت مذکور ادامه داد: این انتخابات بیش از همه برای آمریکا شرمساری به بار خواهد آورد. انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به صورت مناسب، امن و سالم رای بدهند، به تاخیر بیندازید.

منظور از رای گیری غیابی که ترامپ در این توئیت به آن اشاره کرده نوعی از رای گیری در سیستم انتخاباتی آمریکا برای کسانی است که مایل هستند به صورت غیابی رای دهند. به عبارتی رای دهندگانی که نمی توانند یا نمی خواهند در روز انتخابات پای صندوق های رای حاضر شوند می توانند رای خود را با برگه رای غیابی بفرستند.

ترامپ در توئیت دیگری صبح پنجشنبه نوشت: رای گیری از طریق پست الکترونیک فاجعه خواهد بود.

وی در این توئیت نوشت، دموکرات ها صحبت از دخالت خارجی در انتخابات می کنند اما آنها می دانند که رای گیری از طریق پست الکترونیکی بهترین راه برای کشورهای خارجی برای دخالت دراین فرایند است و از آن گذشته روش شمارش آرا دقیقی وجود ندارد.

منتقدان نگران این هستند که ترامپ برای تعویق انتخابات به بهانه همه گیری کرونا پافشاری کند. بیل بار دادستان کل در جلسه کمیته قضایی مجلس کنندگان که قرار است امروز برگزار شود این سوال را مطرح خواهد کرد که آیا رئیس جمهوری که مشغول خدمت است، می تواند تاریخ انتخابات را تغییر دهد یا نه.

در آمریکا با وجود که امکان تعویق در انتخابات مقدماتی وجود دارد فقط کنگره می تواند درباره تغییر انتخابات سراسری تصمیم گیری کند زیرا قانون اساسی اختیارات درباره زمان انتخابات را به کنگره واگذار کرده است.

از سال 1845، کنگره انتخابات را در روز سه شنبه بعد از نخستین دوشنبه ماه نوامبر تعیین کرده که در این دوره از انتخابات با روز سه شنبه 13 آبان مصادف می شود.

این انتخابات برای تعین پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون او برگزار می شود. درخواست ترامپ با توجه به این که در نظرسنجی های اخیر از جو بایدن معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا عقب افتاده است از سوی برخی رسانه های آمریکایی بی سابقه ارزیابی شده است.، ایرنا

واکنش سندرز به پیشنهاد ترامپ

سناتور ارشد آمریکایی در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور این کشور برای به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد که شهفرایندان آمریکایی از استبداد، دروغگویی و نژادپرستی رئیس جمهور خود خسته شده و تمایلی ندارند که انتخابات به تعویق افتد.

سناتور برنی سندرز کننده ایالت ورمونت در سنای آمریکا روز پنج شنبه در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر [آبان 99] تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری به تعویق نخواهد افتاد و مردم آمریکا با رأی خود به دوران ریاست جمهوری ترامپ پایان خواهند داد.

سناتور برنی سندرز طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطابق خواسته دونالد ترامپ شرح داد: نه آقای رئیس جمهور. ما انتخابات را به تعویق نمی اندازیم. مردم آمریکا از استبداد تو، از دروغ های تو و از نژادپرستی تو خسته و رنجور شده اند.

وی اضافه نمود: در روز سوم نوامبر 2020 [13 آبان 1399] دموکراسی پیروز خواهد شد و دوران فاجعه بار ریاست جمهوری تو پایان خواهد یافت. بای بای!، تسنیم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1037

به "درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پاسخ سندرز: بای بای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پاسخ سندرز: بای بای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید