در ملاقات جلالی با سخنگوی وزارت خارجه روسیه چه گذشت؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ایرنا نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ملاقات با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با استقبال از برگزاری سومین نشست کمیته همکاری های رسانه ای ایران و روسیه بر ضرورت ارتباط مستمر و نزدیکتر رسانه های دو کشور تاکید نمود.

در ملاقات جلالی با سخنگوی وزارت خارجه روسیه چه گذشت؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه با ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه ملاقات و گفت وگو کرد و طرفین موضوعات مختلفی از جمله تحولات منطقه، اوضاع قره باغ، انتخابات آمریکا و همکاری های دو کشور در حوزه فرهنگی و برگزاری سومین نشست کمیته همکاری رسانه های دو کشور را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

دومین نشست کمیته همکاری های رسانه ای ایران و روسیه آذر ماه سال گذشته با حضور سفیر ایران در فدراسیون روسیه، معاونان وزیران فرهنگ و ارتباطات و تنی چند از نمایندگان بعضی از رسانه های دو کشور در مسکو برگزار و توافقنامه همکاری رسانه ای در قالب کمیته رسانه ای ایران و روسیه میان محمد خدادی و الکسی کنستانتینویچ ولین معاونان وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و توسعه دیجیتالی، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه امضا شد.

کاظم جلالی همچنین در ملاقات با زاخارووا ضمن قدردانی از مواضع روسیه در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و مسائل مربوط به ایران، به همکاری های دو کشور در زمینه فراوری واکسن بیماری کووید 19 اشاره و بر لزوم کوشش برای حل مشکل رفت و آمد تجار و دانشجویان ایرانی به روسیه تاکید نمود.

ریاست روسیه بر شورای امنیت از امروز پنجشنبه شروع شده و واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به همین مناسبت در سخنرانی خود خاطرنشان کرد که امکان گفت و گو و بحث جدید در مورد بازگشت تحریم ها علیه ایران در این شورا که آمریکا بر آن اصرار و پافشاری دارد، منتفی است وی گفت: آنچه که بطور حتم اتفاق نخواهد افتاد، آنالیز ساز و کار ماشه (اسنب بک) برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران است. و مساله بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران دیگر در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1137

به "در ملاقات جلالی با سخنگوی وزارت خارجه روسیه چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ملاقات جلالی با سخنگوی وزارت خارجه روسیه چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید