دولت بایدن برای تنش با روسیه پیش قدم شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت جو بایدن دموکرات که چند روزی است زمام امور در کاخ سفید را به دست گرفته، در نخستین اقدامات مداخله جویانه خود در سطح جهانی، روسیه را به سرکوب معترضان متهم کرد.

دولت بایدن برای تنش با روسیه پیش قدم شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به همین دلیل، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خواهان آزادی آلکسی ناوالنی از چهره های مخالف دولت مسکو شد.

او با توجه به اعتراضات هواداران ناوالنی در شهرهای مختلف روسیه، مدعی شد که دولت مسکو همیشه با استفاده از تاکتیک های خشن به دنبال سرکوب آزادی بیان و جامعه مدنی بوده است.

این در حالی است که دیروز نیز سفارت آمریکا در مسکو، در اقدامی تحریک آمیز، اطلاعاتی را درباره محل های برگزاری تظاهرات های ضد دولتی روسیه منتشر کرد که واکنش شدید طرف مقابل را در پی داشت.

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه هفته گذشته در فرودگاه شرمتیوو مسکو بازداشت شد. وی از دسامبر 2020 به دلیل نقض مکرر مقررات آزادی مشروط، تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه بوده است.

پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود واکنش کشورهای غربی به خبر بازداشت ناوالنی، بیشتر از بابت انحراف افکار عمومی از بحرانی است که لیبرالیسم با آن دست و پنجه نرم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1348

به "دولت بایدن برای تنش با روسیه پیش قدم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن برای تنش با روسیه پیش قدم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید