رادارهای پیشرفته روسی در راه پاکستان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، پاکستان قرار است روز 23 ماه مارس از رادارهای پیشرفته روسی رونمایی نموده بالگردهای ام آی 35 را به نمایش بگذارد.

رادارهای پیشرفته روسی در راه پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اسلام آباد، پاکستان قرار است روز 23 ماه مارس از رادارهای پیشرفته روسی رونمایی نموده بالگردهای ام آی 35 را به نمایش بگذارد.

رادارهای روسی قادر است جنگنده های رادار گریز اف-35 یا هر نوع جنگنده دیگر را شناسایی نماید.

این رادارها قادر هستند اشیاء موجود در سطح دریا و هوا را از فاصله حداکثر 500 کیلومتر (بیش از 310 مایل) در ارتفاعات مختلف در خط دید و در افق شناسایی نمایند.

در اقدامی در تضاد با منافع آمریکا ، رادارهای ساخت روسیه قلمروی هوایی نیروگاه های هسته ای و دیگر تاسیسات مهم پاکستان را پوشش می دهند.

حین برگزاری نمایشگاه نظامی سال 2018 در مسکو یادداشت تفاهمی بین گروه آر. تی. ای روسیه و شرکت پاکستانی تک وین در این زمینه منعقد شد.

پاکستان اعلام نموده که این سامانه راداری نیروگاه هسته ای و دیگر تاسیسات حیاتی این کشور را پوشش میدهد و از آن محافظت می نماید.

بر اساس توافق نامه ای که اخیراً بین اسلام آباد و مسکو امضا شده افسران نظامی پاکستان در مراکز نظامی روسیه آموزش می بینند.

روسیه و پاکستان به ویژه در سال های گذشته، همیشه روابطی محبت آمیز و مبتنی بر همکاری سازنده در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی داشته اند، اما همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور را می توان فصلی نو در روابط دو کشور توصیف کرد.

سفر پی در پی و متقابل مقامات پاکستان به روسیه نشان داد که اسلام آباد درصدد است برای تقویت موقعیت نظامی و سیاسی خود در منطقه به ویژه در برابر دهلی نو روابط خود را با مسکو گسترش دهد.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 103

به "رادارهای پیشرفته روسی در راه پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادارهای پیشرفته روسی در راه پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید