رسانه چینی: اظهارات پامپئو در خصوص منشأ ویروس کرونا دروغ است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، یک روزنامه چینی وزیر خارجه آمریکا را به دلیل صحبت هایی که در خصوص منشأ ویروس کرونا نموده بود به دروغ گویی متهم کرد.

رسانه چینی: اظهارات پامپئو در خصوص منشأ ویروس کرونا دروغ است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین، امروز (سه شنبه) در سرمقاله ای، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا را به دلیل صحبت هایی که در خصوص منشأ ویروس کرونا نموده بود به دروغ گویی متهم کرد.

پامپئو روز یک شنبه، اعلام نموده بود که شواهد متعددی وجود دارند که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین نشات گرفته است. این روزنامه چینی پامپئو را آدم گمراه خواند. سازمان جهانی بهداشت نیز ادعای آمریکا را گمانه پردازی خوانده و اعلام نموده که این کشور هیچ شواهد تعیینی را مشاهده ننموده است.

به نوشته وبگاه بی بی سی، سرمقاله هایی که در این روزنامه منتشر می شوند اغلب در خصوص جهت فکری دولت چین بینش هایی ارائه می نمایند، اما تا به امروز هیچ پاسخی رسمی به اظهارت پامپئو در خصوص منشأ ویروس کرونا ارائه نشده است.

بی بی سی در ادامه نوشت، روز دوشنبه (دیروز)، روزنامه گلوبال تایمز، تئوری های پامپئو را احمقانه خواند و وی را به کژنمایی حقایق متهم کرد و در روز سه شنبه (امروز) حملات و انتقاد ات این روزنامه بیشتر شدند.

روزنامه گلوبال تایمز در این سرمقاله نوشت، پامپئو با اظهارات کذب میخواهد با یک تیر دو نشانه را بزند. اولین هدف او این است که او امید دارد به انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات در آبان ماه یاری می نماید، دومین هدف وی نیز این است که پامپئو از چین سوسیالیست متنفر است و نمی تواند پیشرفت چین را قبول کند.

روزنامه گلوبال تایمز در این سرمقاله اذعان می نماید که در واکنش چین به بیماری کرونا در ابتدا مشکلاتی وجود داشته است، اما در ادامه نوشت، عملکرد کلی (چین)، امید بخش بوده و نقص ها را پوشش داده است.

این روزنامه چینی در ادامه این سرمقاله نوشت، ممکن است که این ویروس در ابتدا در شهر های دیگر غیر از ووهان، افراد را مبتلا نموده باشد.

بی بی سی در ادامه این خبر نوشت، روزنامه گلوبال تایمز، تنها رسانه چینی نیست که پامپئو و آمریکا را هدف قرار می دهد، روزنامه پیپلز دیلی در این کشور نیز اعلام نموده که پامپئو هیچ شواهدی در این مورد که منشأ ویروس کرونا در ووهان چین بوده، ندارد. یک رسانه چینی دیگر نیز سیاستمداران آمریکایی را به طرح ریزی نابکارانه متهم کرد.

بی بی سی همچنین نوشت، روز دوشنبه، مایکل رایان مدیر برنامه های اورژانسی در سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت که هیچ اطلاعات یا شواهد تعیینی درباره اظهارات آمریکایی ها درباره منشأ ویروس کرونا وجود ندارد. وی در صحبت های خود گفت: از منظر ما، این (اظهارات) حدس هستند.

هفته گذشته، جامعه اطلاعاتی آمریکا تصدیق کرد که ویروس کرونا ساخت دست بشر نبوده یا از لحاظ ژنتیکی دست کاری نشده است.، اما بعد از این اظهارات اظهار داشت که جامعه اطلاعاتی آمریکا آنالیز خود برای تعیین کردن منشأ بیماری کرونا را ادامه خواهد داد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز در صحبت های امروز خود منشأ ویروس کرونا را بازار فروش مواد غذایی زنده دانست، اما این نظریه که این ویروس از آزمایشگاه نشئت گرفته را نیز رد نکرد.

بی بی سی در خاتمه نوشت، بعضی منابع اطلاعاتی غربی به رسانه ها اعلام نموده اند که هیچ شواهدی برای اینکه نشان دهد ویروس کرونا از آزمایشگاه نشأت گرفته، وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 912

به "رسانه چینی: اظهارات پامپئو در خصوص منشأ ویروس کرونا دروغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه چینی: اظهارات پامپئو در خصوص منشأ ویروس کرونا دروغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید