روسیه حمله هوایی آمریکا در سوریه را محکوم کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، یک مقام وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله هوایی بامداد امروز (آدینه) آمریکا در شمال شرق سوریه، این اقدام را خلاف قوانین بین المللی دانست.

روسیه حمله هوایی آمریکا در سوریه را محکوم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نوشته روسیا الیوم، این مقام رسمی روسی گفت که آمریکایی ها باید واضح و روشن هدفشان از این حمله را بیان نمایند. او سپس تأکید کرد که ایران به نیرو های سوری برای مبارزه با تروریسم یاری می نماید.

پیش از این ولادیمیر جباروف سناتور روسی و معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین الملل، گفته بود که چنین اقداماتی می تواند منجر به بروز یک درگیری عظیم گردد و سوریه سلاح های مدرن از جمله اس-300 دارد و آمریکایی ها باید کاملاً مراقب رفتارشان باشند.

وزارت دفاع آمریکا بامداد آدینه بیان کرد ارتش این کشور به دستور جو بایدن مواضع متعلق به گروه های مقاومت را در شرق سوریه بمباران نموده است.

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آگاه مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می گردد متعلق به نیرو های هم پیمان با ایران در سوریه بوده اند حمله نموده است.

بر اساس این گزارش، این مقام ها که خواستند نامشان فاش نگردد گفتند مجوز این حمله را رئیس جمهور آمریکا صادر نموده است. یک مقام آمریکایی گفت این حمله در واکنش به حملات اخیر به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفت.

کانال تلگرامی صابرین نیوز، نزدیک به گروه های مقاومت هم گزارش داد هواپیمای آمریکایی بین ابوکمال و القائم در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد.

طبق گزارش این رسانه، گزارش های اولیه از به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر حکایت دارد. صابرین نیوز همچنین نوشت آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه های مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت یک نفر و جراحت های جزئی چند نفر دیگر منجر شد.

شبکه خبری ای بی سی هم بیان کرد ایالات متحده به تلافی حمله راکتی صورت گرفته در اربیل که به زخمی شدن چند آمریکایی منجر شد یک حمله هوایی در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق انجام داد. به ادعای این رسانه آمریکایی، این حمله هوایی ساختمان های متعلق به کتائب حزب الله و سایر گروه های مقاومت را در شهر بوکمال هدف قرار داده است.

بعد از این گزارش ها، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1479

به "روسیه حمله هوایی آمریکا در سوریه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه حمله هوایی آمریکا در سوریه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید