ریاض: تلاش می کنیم سودان را از فهرست تحریم های آمریکا خارج کنیم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزارت خارجه عربستان سعودی اظهار داشت در تلاش است تا آمریکا را متقاعد کند که سودان را از فهرست کشورهایی که از سوی واشنگتن به حمایت از تروریسم متهم شده اند، خارج کند.

ریاض: تلاش می کنیم سودان را از فهرست تحریم های آمریکا خارج کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت عربستان در تلاش است تا سودان را از فهرست کشورهایی که آمریکا آن ها را به حمایت از تروریسم متهم کرده، خارج کند.

خبرگزاری رویترز عصر یکشنبه در این زمینه نوشت که در پی سفر امروز عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان و عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور به ریاض و دیدار با پادشاه سعودی، توییت هایی در این خصوص منتشر شد که مبین تلاش های ریاض برای خارج ساختن کشور سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم وزارت خارجه آمریکاست.

در این توییت آمده است: پادشاهی [سعودی] روی خارج کردن سودان از فهرست تروریسم ایالات متحده، راه اندازی پروژه های بلندپروازانه سرمایه گذاری و ارتقاء پروژه های کنونی، کار می کند.

در مقابل، سودان هم وعده داده است که از ریاض در مجامع عمومی حمایت کرده، شرایط را برای سرمایه گذاری خارجی فراهم کرده و بخش کشاورزی خود را گسترش دهد.

سودان از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد نظامیان را در ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی دارد.

عربستان و امارات از زمان سرنگونی رژیم عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان، سعی کردند با ارائه کمک های مالی به شورای نظامی سابق به ریاست البرهان که اکنون نیز ریاست شورای حاکمیتی را بر عهده دارد، این شورا را با خود همراه کنند.

در همین ارتباط عربستان و امارات با اختصاص بسته حمایتی به سودان به ارزش سه میلیارد دلار موافقت کرده و 500 میلیون دلار آن را با هدف حمایت از اقتصاد سودان به صورت ودیعه به بانک مرکزی سودان ارائه کرده اند. (جزئیات بیشتر)

آمریکا سودان را در سال 1993 در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد. واشنگتن از این فهرست و تحریم های مربوط به آن برای فشار به کشورهای مخالف خود استفاده می کند و تنها در صورت تغییر رویکرد کشورها در قبال سیاست های واشنگتن، آن ها را از این فهرست خارج می کند. دو سال پیش زمانی که عمر البشیر رئیس وقت سودان به سوی عربستان سعودی گرایش پیدا کرد، واشنگتن برای خارج کردن سودان از فهرست تروریسم اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 375

به "ریاض: تلاش می کنیم سودان را از فهرست تحریم های آمریکا خارج کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض: تلاش می کنیم سودان را از فهرست تحریم های آمریکا خارج کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید