سقوط سپیدرود: شوخی روز!

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، آن ها که از سقوط سپیدرود دم می زنند از یاد برده اند که در میان این ماجرا بیش از همه پرسپولس نفع برده است.

سقوط سپیدرود: شوخی روز!

ماجرای محسن فروزان و اتهامات وارده به او وارد فاز تازه ای شده ودر این میان جریان هایی از احتمال سقوط تیم سپیدرود در صورت اثبات تبانی پرده برداشته اند! احتمال سقوط سپیدرود در حالی معمای پیچیده ای را مقابل فوتبال ایران قرار داده که اساسا اگر ثابت گردد دروازه بان تراکتورسازی عملکرد عامدانه ای در آن بازی کذایی داشته، این موضوع ارتباطی به باشگاه سپیدرود ندارد و قانون نیز صراحتا به این مسئله مهم اشاره نموده که فقط فرد یا تیم هایی بعد از اثبات تبانی با محرومیت و جرایم سنگین روبرو می شوند که مستقیما در اجرای تبانی نقش ایفا نموده باشند. در موضوع اخیر -اگر حقیقت داشته باشد- باشگاه سپیدرود کمترین دخل و تصرفی نداشته و حتی طرح بحث سقوط این را نشان می دهد، افرادی که در این خصوص اظهار نظر می نمایند درگیر احساسات شده اند و با ابعاد چنین تصمیمی نیز آشنایی ندارند.

محسن فروزان که به گفته سخنگوی قوه قضاییه به همراه همسرش در بازدداشت به سر می برد چنانچه اتهاماتش به اثبات برسد باید شخصا مورد تنبیه قرار بگیرد و اینکه انتظار داشته باشیم باشگاه سپیدرود بدون نقش آفرینی در این ماجرا و بی آنکه اطلاعی از داستان داشته باشد، به لیگ یک سوق داده گردد، انکار تمام حقایقی است که در این ماجرا اتفاق افتاده و قطع به یقین چنین تصمیمی نه تنها منجر به برقراری عدالت نمی گردد بلکه موجی از اعتراض ها را علیه تصمیم گیران به راه می اندازد.

از یاد نبریم که از شکست تراکتورسازی بیش از آنکه سپیدرود سود جسته باشد، باشگاه پرسپولیس نفع برد که یکی از جدی ترین رقبایش برای رسیدن به جام هجدهم را از غافله عقب دید. آن ها که طرح سقوط سپیدرود را مطرح می نمایند و یا سناروی حذف این تیم را مطرح می نمایند توجهی به بخش پنهان این ماجرا که نفع باشگاه پرسپولیس از آن شکست بود، ندارند.

کارفروزان خیانت است

بیات: مگر سپیدرود در تبانی نقش داشته؟

کیومرث بیات، اداره نماینده موقت باشگاه سپیدرود نیز درباره این ماجرا واکنش نشان داده است: این مساله به ما ارتباطی ندارد. اگر یک بازیکن شرطبندی نموده، به من چه ربطی دارد؟ اگر هم اثبات گردد به سپیدرود چه ارتباطی دارد؟ ما بازی کردیم، سه گل زدیم، پیروز شدیم و تمام شد و رفت. تبانی یک قضیه دو طرفه است یعنی دو طرف ماجرا باید با هم تبانی نمایند، نه اینکه بازیکن یک تیم برود بیرون شرطبندی کند و ... این خیانت به تیم است.

آیا نامه ای در خصوص این ماجرا به باشگاه سپیدرود رسیده؟ بیات می گوید: خود فدراسیون هم می داند این قضیه به ما ارتباطی ندارد. لزومی ندارد نامه ای بدهند چون خودشان می دانند به ما ارتباطی ندارد. اگر اثبات گردد که کار بسیار سختی هم است، خیانت یک بازیکن به تیمش است، به ما چه ارتباطی دارد؟ اگر در بازی با نفت مسجدسلیمان یک بازیکن من به من خیانت کند، مسجدسلیمان مقصر است؟ این قضایا به ما ارتباطی ندارد، هیچ اطلاعی در خصوص آن نداریم و دخالتی هم در آن نمی کنیم.

احتمال تکرار بازی محتمل تر است

اما در این میان احتمال دیگری نیز مطرح شده که البته عقلانی تر به نظر می رسد. گفته می گردد چنانچه تخلف فروزان و همسرش به اثبات برسد و نقش این دو در شکست عامدانه تراکتورسازی روشن گردد، شاید سازمان لیگ تصمیم به برگزاری مجدد بازی سپیدرود رشت و تراکتورسازی تبریزی بگیرد. تصمیمی که عاقلانه تر از تصمیم قبلی به نظر می رسد و بعید است که سپیدرودی ها نیز مخالفتی با آن داشته باشند. البته باید دید که در آن شرایط که قرار است احتمالا بازی تجدید گردد، دو تیم چه وضعیتی دارند. بعید نیست در انتهای فصل هیچ یک از این دو تیم به لحاظ فنی وضعیت مناسبی داشته باشند. به خصوص تراکتورسازی که احتمالا بعضی بازیکنانش را از دست خواهد داد.

2-500

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 124

به "سقوط سپیدرود: شوخی روز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط سپیدرود: شوخی روز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید