شمار تلفات کرونا در آمریکا از 170000 نفر گذشت ، شیوع دوباره کرونا در سئول

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شمار مرگ های ناشی از عفونت با کروناویروس روز یکشنبه 26 مرداد از 170000 مورد گذشت و مقامات درباره اوج گیری دوباره شیوع در پاییز ابراز نگرانی کردند.

شمار تلفات کرونا در آمریکا از 170000 نفر گذشت ، شیوع دوباره کرونا در سئول

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز مقامات بهداشت عمومی آمریکا نگران اوج گیری احتمالی دوباره موارد کووید-19 در پاییز در شروع فصل آنفلوانزا هستند که احتمالا تلاش ها برای درمان بیماران کرونا را با مسائل بیشتری روبرو می کند.

آمریکا دست کم 5.4 میلیون مورد ثابت شده کروناویروس را دارد که بالاترین رقم در میان کشورهای جهان است و احتمالا رقم واقعی حتی از این بیشتر است چرا که آمریکا هنوز نتوانسته است ظرفیت آزمایش کرونا به حد توصیه شده برساند.

موارد بیماری در اغلب ایالت ها به جز ایالت های هاوایی، داکوتای جنوبی و ایلینوی در حال کاهش است.

  • تلفات هند از 50000 گذشت

شمار تلفات کووید-19 در هند روز دوشنبه از 50000 مورد گذاشت و شمار موارد ثبت شده عفونت به حدود 2.65 میلیون مورد رسید و این در حالیکه شیوع بیماری دارد به شهرهای کوچکتر و نواحی روستایی می رسد.

دومین کشور پرجمعیت جهان در 24 ساعت گذشته 57981 مورد عفونت جدید ثبت کرده ست و به این ترتیب شمار کل عفونت ها به 2647663 مورد رسیده است، همچنین با ثبت 941 مورد مرگ جدید شمار کلی مرگ ها به 50921 مورد رسید.

هند تنها سومین کشوری است پس از آمریکا و برزیل شمار بیش از 2 میلیون عفونت را گزارش کرده است. کارشناسان می گوید میزان های آزمایش کردن در هند بسیار پایین است.

  • شیوع دوباره در سئول

کره جنوبی با بدترین شیوع کرونا در ماه های اخیر روبرو شده است. کره جنوبی در حالیکه شیوع های جدید در این کشور شعله ور شده اند، درباره بروز یک بحران جدید کرونا هشدار داده است، از جمله شیوعی مرتبط با یک کلیسا که بیش از 300 نفر ا زاعضای آن دچار عفونت تشخیص داده شده اند، صدها نفر دیگر از اعضای آن از آزمایش داده اکراه دارند.

این شیوع مرتبط با کلیسای سارانگ جیل در سئول پایتخت این کشور عظیمترین شیوع در تقریبا شش ماه اخیر است و باعث شد که مقررات فاصله گیری اجتماعی روز یکشنبه سخت تر شود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره در نیمه شب یکشنبه 197 مورد جدید عفونت گزارش کرد که اغلب آنها مربوط به منطقه کلانشهری سئول هستند و باعث شده اند برای چهارمین روز متوالی شمار عفونت های جدید در این کشور سه رقمی باشد. رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها کره گفت که موقعیت فعلی مرحله ابتدایی یک سرایت در مقیاس عظیم است.

  • تاخیر در انتخابات نیوزیلند به علت کرونا

جسیکا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند انتخاب عمومی این کشور را یک ماه به تاخیر انداخت و به 17 اکتبر موکول کرد. این تصمیم پس از فشار برخی از احزاب گرفته شد که از ناممکن بودن کارزار انتخاباتی در هنگام قرنطینه یک سوم جمعیت این کشور 5 میلیونی در شهر اوکلند شکایت کرده بودند.

  • افزایش بهت آور موارد کرونا در لبنان

وزیر بهداشت موقت لبنان روز دوشنبه گفت لبنان با توجه به اوج گیی عفونت ها باید برای دو هفته تعطیل شود و این در حالی است که این کشور در شوک انفجار عظیم بندر بیروت قرار گرفته است.

لبنان روز یکشنبه 439 مورد جدید عفونت و شش مورد مرگ ناشی از ویروس را در طول 24 ساعت گزارش کرد.

لبنان که در بحران عمیق مالی است در قبل از انفجار 4 اوت که به مرگ دست کم 178 نفر انجامید، نیز با اوج گیری کووید-19 درگیر بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1090

به "شمار تلفات کرونا در آمریکا از 170000 نفر گذشت ، شیوع دوباره کرونا در سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار تلفات کرونا در آمریکا از 170000 نفر گذشت ، شیوع دوباره کرونا در سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید