شکایت از رعایت نشدن پروتکل ها در مدارس اندک است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تهران (پانا) - رییس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت مدارس موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و در مورد عدم رعایت پروتکل ها گزارش و شکایت زیادی به دست نیامده است.

شکایت از رعایت نشدن پروتکل ها در مدارس اندک است

به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی از ابتدای اسفند ماه سال 98 به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان بر اساس اطلس یادگیری به صورت مجازی در بستر شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته های یادگیری تداوم یافت.

تجربه 20 ماه گذشته از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی دانش آموزان نشان داد که هیچ یک از این روش ها نمی تواند جایگزین آموزش حضوری گردد. در واقع از نظر مسوولان و کارشناسان آموزشی، آموزش از راه دور در بعضی دانش آموزان علاوه بر افت تحصیلی، مسائل جسمی، روانی و عاطفی بسیاری را ایجاد نموده است؛ بنابراین بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش نهاده شد.

در واقع وزارت آموزش و پرورش پس از توسعه واکسیناسیون عمومی و بعلاوه کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری و بازگشایی مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار داد.

آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الگویی را به عنوان نقشه راه برای بازگشایی ایمن و تدریجی مدارس طراحی کرد که بر این اساس مدارس در منطقه ها روستایی و عشایر فعالیت خود را از ابتدای مهرماه به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع کردند.

بعلاوه بازگشایی مدارس برای دانش آموزان متوسطه دوم در 15 آبان ماه و برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول در یکم آذرماه معین شد. اما خبرهای متفاوتی پس از بازگشایی مدارس در شبکه های مجازی پخش می شد که یکی از این اخبار افزایش شکایات مردمی در مورد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس بود.

محمد حسین کفراشی درباره شکایت خانواده ها از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در مدارس گفت: مدارس موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و در مورد عدم رعایت پروتکل ها گزارش و شکایت زیادی به دست نیامده است.

وی اضافه نمود: خانواده ها همچنان می توانند شکایت خود را از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس اعلام نمایند و اطمینان داشته باشند که تذکرات لازم به مدیر مدرسه داده می گردد.

رییس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اظهار داشت: مدارس باید با رعایت پروتکل های بهداشتی باز بمانند و امیدواریم که حضور دانش آموزان هم به مرور زمان پررنگ تر گردد.

کفراشی یادآور شد: ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش در منطقه، استان و ستاد فعال هستند که به شکایت ها هم به صورت حضوری و هم در سامانه و در بخش گزارش رسیدگی می نمایند.

وی ادامه داد: ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش موظف هستند که بین هفت تا 10 روز کاری به شکایت نماینده پاسخ دهند که پیگیری امور انجام شده است.

رییس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اضافه نمود: بعلاوه اطلاع رسانی به شهروندان در بخش گزارش هم پیگیری می گردد و اجازه داده نمی گردد که موضوع مربوطه ادامه پیدا کند.

کفراشی با بیان اینکه اخذ رضایت نامه از خانواده ها برای حضور دانش آموزان در مدارس، بیشترین موضوع شکایت پس از بازگشایی مدارس بوده است، اظهار کرد: بعضی خانواده ها در مورد بازگشایی مدارس اعلام کردند که مدرسه از والدین برای حضور دانش آموزان در مدرسه رضایت نامه می خواهد که ما هم اعلام کردیم وقتی بازگشایی انجام شده است، نیازی به اخذ رضایت نامه نیست.

رییس اداره کل ارزیابی از عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تاکید نمود: حتی اخبار مربوط به این موضوع در شبکه های مجازی تکرار شد که اعلام کردیم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست. در واقع بازگشایی ها انجام شده و لازم نیست رضایت نامه به صورت سیستمی و مکتوب اخذ گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1869

به "شکایت از رعایت نشدن پروتکل ها در مدارس اندک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از رعایت نشدن پروتکل ها در مدارس اندک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید