شیوع کرونا 300 میلیارد روبل به بخش گردشگری روسیه خسارت زد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، آژانس گردشگری فدرال روسیه پیش از این گزارش داد که خسارت های وارده به صنایع مرتبط به گردشگری و توریسم به خاطر همه گیری ویروس کرونا به بیش از 300 میلیارد روبل برآورد شده است.

شیوع کرونا 300 میلیارد روبل به بخش گردشگری روسیه خسارت زد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران به نقل از دیدبان روسیه، زارینا داگوزووا رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه شب گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی خاطرنشان کرد که تقریباً هفت میلیون نفر شاغل در عرصه فعالیت های دنیاگردی و صنایع وابسته به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون کار مانده اند.

به گزارش روزنامه ایزوستیا، به گفته وی ، دنیاگردی یکی از قدرتمندترین مشاغل است و به همین دلیل از میان هر ده موقعیت شغلی در دنیا، یکی در زمینه گردشگری و مهمان داری یا همان هتل داری بوجود می اید.

خانم داگوزووا گفت: در روسیه درصد این عرصه اشتغال کمی پایین تر از میانگین دنیای بوده، ولی در هر حال به اندازه کافی عظیم و حدود 5 درصد است.

به عقیده وی، صنعت دنیاگردی به خودی خود، بیش از دو میلیون و پانصد هزار موقعیت شغلی ایجاد نموده که از این تعداد یک میلیون و ششصد در صنعت میهمان داری است و این موقعیت ها در فصل های مناسب برای گردشگری افزایش هم می یابد.

رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه اضافه نمود: اگر از لحاظ تاثیر شیوع بیماری کرونا بر سایر بخش های مالی که به طور اتوماتیک فعال هستند، توجه کنیم ، در عرصه گردشگری می توان از آسیب دیدن تقریباً هفت میلیون شغل صحبت کنیم که در حال حاضر این افراد در موارد بسیار زیادی محدود کار می نمایند. بیشتر کارمندان و دست اندرکاران عرصه گردشگری اکنون تعطیل بوده و در خانه بسر می برند.

وی بر اهمیت صنعت گردشگری از لحاظ شاخص های مالی و عرصه های مرتبط با اقتصاد تأکید کرد و یادآور شد که آژانس فدرال گردشگری روسیه تمام کوشش خود را انجام خواهد داد تا در فصل تابستان مشاغل وابسته به این عرصه فعالیت خود را شروع نمایند.

این آژانس برداشته شدن تدریجی محدودیت های مرتبط با همه گیری ویروس کرونا را در جهت منافع نه تنها عرصه مالی، بلکه ایمنی صنعت گردشگری می داند.

بر اساس برنامه دولت روسیه برای خارج شدن از رژیم قرنطینه ، در مرحله نخست، تاسیسات هتل ها می توانند با کسب مجوزهای پزشکی لازم، از نیمه دوم ماه مه (اواخر اردیبهشت) شروع به کار نمایند. مرحله دوم افتتاح مهمانسراها در ماه ژوئن است. البته تاریخ های اعلام شده فقط آزمایشی بوده و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا ممکن است تغییر کند.

آژانس گردشگری فدرال روسیه پیش از این گزارش داد که خسارت های وارده به صنایع مرتبط به گردشگری و توریسم به خاطر همه گیری ویروس کرونا به بیش از 300 میلیارد روبل برآورد شده است.

4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 915

به "شیوع کرونا 300 میلیارد روبل به بخش گردشگری روسیه خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا 300 میلیارد روبل به بخش گردشگری روسیه خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید