طرح مطالعه برند گردشگری فارس برگزیده ملی شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس، از انتخاب طرح پژوهشی مطالعه و طراحی فاز اول برند گردشگری این استان، به عنوان یکی از طرح های پژوهشی برتر ملی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاع داد.

طرح مطالعه برند گردشگری فارس برگزیده ملی شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با آوای بورالان همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس سیدمؤید محسن نژاد 30 بهمن ماه 98 با اعلام این خبر گفت: تهیه برند گردشگری فارس به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران ایرانی و خارجی، همیشه مدنظر همه مسئولین و همچنین عموم علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ، هنر و ادب و شهروندان این استان و شهر شیراز بوده است.

او اضافه نمود: به همین دلیل، این اداره کل با حمایت استانداری فارس، فاز اول مطالعه طرح برند گردشگری فارس را از اواخر سال 1396 در دستور کار قرارداد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان ادامه داد: با توجه به توانمندی و پتانسیل های هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز وجود دارد این دانشگاه به عنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را شروع نمود که با توجه به توضیح خدمات در فاز اول، مطالعه طرح برند گردشگری فارس را به انجام رساند.

او توضیح داد: در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتی تر مورد درخواست این اداره کل به عنوان کارفرما و ناظر علمی نهاده شد که این رویکرد طرح را به مراحل تکمیلی نزدیک نموده و امید است در فاز بعدی می تواند منجر به انتخاب الگویی بهینه برای برند سازی گردشگری فارس و مثبت لوگو و شعار کارآمد برای این استان گردد.

بنا بر این گزارش و به نقل از معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس این طرح با رویکردی استقرایی اکتشافی و فرایندی تعاملی در پی فهم ویژگی های شیراز است و به صورتی نظام مند داده های حاصل از مصاحبه های پیاده شده از حوزه های علمی مختلف و نظرسنجی از اساتید، متخصصین و کارشناسان، پروتکل های مشاهده شده را آنالیز می کند و در انتها با تأثیر از نتایج بخش نظری، طراحی هویت بصری و شعار ویژه گردشگری شیراز را ارائه می کند که ادراک کیفیت میزبانی و جذابیت گردشگری را توسط گردشگر و درنهایت رضایت او از یک سو و توسعه ارزش های میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که می تواند در رشد فزاینده مالی و اشتغال زایی مستمر مؤثر واقع گردد.

طرح مطالعه برند گردشگری این استان با کوشش دکتر مهشید بارانی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر شیراز و گروه همراه به عنوان مجری طرح، دکتر مسلم باقری عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در رشته گردشگری به عنوان ناظر علمی و محمدکاظم بهادری پور رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری این اداره کل به عنوان ناظر اجرایی طرح در سه بخش مطالعه برندینگ، تحلیل فرصت های برندینگ و ارائه الگوهای طراحی برند در حوزه های مختلف گردشگری استان فارس و شیراز صورت گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 628

به "طرح مطالعه برند گردشگری فارس برگزیده ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مطالعه برند گردشگری فارس برگزیده ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید