عربستان، فروش لوله های نفت آرامکو برای جبران کسری بودجه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شرکت آرامکو عربستان سعودی قصد دارد برای جبران کسری بودجه خود بخشی از سرمایه های خطوط لوله های نفت را به صندوق های سرمایه گذاری جهانی بفروشد.

عربستان، فروش لوله های نفت آرامکو برای جبران کسری بودجه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه آمریکایی اویل پراس بیان نمود که شرکت آرامکو عربستان سعودی در یک گام استراتژیک جدید که نشان دهنده حجم آشفتگی اوضاع مالی در این کشور است تصمیم گرفته تا بخشی از سرمایه های خطوط لوله های نفت خود را به صندوق سرمایه گذاری جهانی از جمله صندوق بلاروک آمریکا بفروشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آرامکو امیدوار است از این معامله 10 میلیارد دلار سود کرده و بتواند مسائل مالی که اکنون از آن رنج می برد را حل نماید.

شرکت آرامکو عربستان سعودی درحالی که درآمدهای آن به دلیل افت شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافته در تلاش برای پرداخت 75 میلیارد دلار سود به سهامداران خود که وعده آن را داده بود است.

بودجه عربستان در حالی که میزان بدهی های آن بالا رفته و بانک های جهانی تمایلی به ارائه وام های آسان به شرکت های بین المللی ندارند٬ تا حد زیادی وابسته به درآمدهای نفتی است.

امین ناصر مدیر اجرایی شرکت آرامکو هفته گذشته بیان نمود که این شرکت قصد فروش بخشی از سرمایه های خود را دارد اما جزئیات آن را اعلام نکرد.

این اقدام در هماهنگی با ابوظبی بوده است؛ شرکت نفتی ملی در ابوظبی ادنوک ژوئن گذشته بخش از سرمایه های لوله های گاز خود را به مبلغ 20٬7 میلیارد دلار به 6 صندوق سرمایه گذاری بین المللی فروخت.

قیمت نفت خام برنت سال جاری میلادی 35 درصد کاهش داشته و این در شرایطی است که هیچ نشانه ای از بهبود قیمت مواد اولیه نفتی مشاهده نمی شود و نکته قابل توجه این است که سهم آرامکو در هفته معاملات هفته همچنان رو به کاهش است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1154

به "عربستان، فروش لوله های نفت آرامکو برای جبران کسری بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، فروش لوله های نفت آرامکو برای جبران کسری بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید