علت 90 درصد درخواست سوزن درمانی، توصیه به فیزیوتراپی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، اکبر همتی بنیانگذار شاخه درای نیدلینگ انجمن فیزیوتراپی ایران، در گفتگو با خبرنگاران، گفت: از سال 1991 در کنفدراسیون جهانی بین المللی فیزیوتراپی زیرشاخه ای با این نام ایجاد شد و همچنین در کشورهای استرالیا، افریقای جنوبی، انگلستان، کانادا، نیوزیلند،آمریکا و کشورهایی که در رابطه با فیزیوتراپی پیش قدم بودند نیز این شاخه از علم فیزیوتراپی سالهاست که تاسیس شده است و با پیشنهاد بنده نهایتا در سال 92 با تاسیس شاخه درای نیدلینگ موافقت شد و بنده به عنوان مسئول این شاخه در انجمن علمی فیزیوتراپی هستم و تا امروز کارگاه های علمی آموزشی براساس استانداردهای جهانی توسط مدرسین در سطح کشور برگزار شده و در حال حاضر این دوره ها در 5 سطح و در پنج روز با امتیاز آموزش مداوم برای فیزیوتراپیست ها برگزار می شود.

علت 90 درصد درخواست سوزن درمانی، توصیه به فیزیوتراپی

وی افزود: بحث سوزن درمانی به چندین هزار سال قبل برمی شود که در آن زمان برای کاهش دردهای عضلانی از سنگ های نوک تیز و استخوان های نوک تیز جهت نقاط دردناک استفاده می کردند و درد محل های دردناک را کاهش می دادند.

همتی گفت: امروزه 90 درصد مراجعه کنندگان برای استفاده از سوزن درمانی با شکایت درد پیش پزشکان می آیند و دردشان منشا عضلانی دارد و منشا 80 درصد این دردهای عضلانی وجود نقاط ماشه ای است و از طرفی عمده مراجعین مراکز فیزیوتراپی افرادی هستند که شکایت اصلی آنها درد در کمر، شانه، گردن، سردرد، درد زانو، لگن، آرنج و مچ پا است.

وی ادامه داد: در بسیاری مواقع وجود نقاط ماشه ای در عضلات است که باعث ایجاد انواع درد درقسمتهای مختلف بدن افراد می شود و بر اساس مطالعات متعدد اجرا شده و تجارب بالینی ، سوزن خشک یکی از موثرترین ابزارهایی است که در صورت استفاده توسط افراد صلاحیت دار به خصوص در حیطه فیزیوتراپی می تواند هزینه های درمان را به مقدار زیادی کاهش دهد و مراجعات متعدد به مراکز درمانی و فیزیوتراپی را کم کند و اثرات آن به مراتب از اثرات درمان های مشابه حتی درمان های دارویی سریع تر و بدون عوارض است.

همتی گفت: بیش از 50 درصد دردهای مزمن افراد در صورت معاینه دقیق توسط همکاران فیزیوتراپیست در همان جلسه اول از بین می رود به شرط اینکه درد و شکایت اصلی بیماران در اثر وجود نقاط ماشه ای در عضلات باشد.

عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، تاکید کرد: بیشترین افرادی که برای سوزن درمانی مراجعه می کنند به واسطه درد در ناحیه گردن و کمربند شانه ای است که به دلیل افزایش استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر و قرار دریافت سر و گردن در وضعیت ناجور هست بطوریکه سر نسبت به گردن در جلو قرار گیرد(وضعیت سر جلو آمده) که بعد از مدتی بعضی عضلات دچار کار اضافی می شود و یکسری از عضلات برعکس دچار ضعف می شوند و همزمان عضلات گردن، پشت و سینه مشکلاتی را ایجاد می کند. این افراد می توانند در صورت مراجعه به همکاران فیزیوتراپیست و انجام معاینات اصولی اولیه و تشخیص صحیح در سه جلسه با سوزن درمانی و انجام تمرینات مربوطه و تغییر شیوه زندگی درمان شوند.

مدرس درای نیدلینگ انجمن علمی فیزیوتراپی ایران یادآور شد: بیماران فقط به فیزیوتراپیست هایی اجازه درمان با سوزن خشک را بدهند که دوره کامل درمان با سوزن خشک را گذرانده و دارای تائیدیه از وزارت بهداشت و انجمن فیزیوتراپی ایران باشند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 425

به "علت 90 درصد درخواست سوزن درمانی، توصیه به فیزیوتراپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت 90 درصد درخواست سوزن درمانی، توصیه به فیزیوتراپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید