فارس من، پیگیری فارس از احتساب شهریه واحدهای دانشگاه آزاد مطابق با واحد الکترونیک

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دانشجویان دانشگاه آزاد مدتی است نسبت به احتساب شهریه واحدهای این دانشگاه مطابق با واحد الکترونیک گلایه هایی دارند که در پیگیری های خبرنگار مدیرکل روابط عمومی اعلام کرده این دانشگاه شهریه پرداز است و براساس دریافتی ها اداره می شود.

فارس من، پیگیری فارس از احتساب شهریه واحدهای دانشگاه آزاد مطابق با واحد الکترونیک

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، برخی کاربران خبرنگاران با ثبت سوژه هایی از جمله احتساب شهریه واحدهای دانشگاه آزاد مطابق با واحد الکترونیک، چرا شهریه کلاس های مجازی با حضوری دانشگاه آزاد برابر است؟، درخواست مهلت برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، نه به شهریه متغیر دانشگاه آزاد و امتحانات حضوری، چرا دانشگاه آزاد شهریه کلاس های حضوری را دریافت کرد؟، افزایش شهریه دانشگاه آزاد شوک به دانشجویان است و شهریه سرسام آور دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد، در سامانه فارس من خواستار پیگیری بحث شهریه های دانشگاه آزاد شده اند.

یک هزار و 748 نفر از مخاطبان فقط در پیگیری یکی از سوژه ها نوشته اند: در چندوقت اخیر به دلیل پدیدار شدن ویروس جدید کرونا، تمامی آموزش های حضوری لغو شده و آموزش های مجازی جایگزین آنها شده که خود این امر دارای مسائل متعددی برای دانشجویان و خانواده های آنها شده، مسائلی مانند:

1- مشکل در فهم دروس که عمدتا باید در کلاس درس حضور داشت تا متوجه آن دروس شد، دروس عملی و برخی دروس تئوری

2- مسائل اتصال به کلاس ها که منجر به عدم حضور دانشجو در برخی از دروس می شد

3- مسائلی که از بابت هزینه اینترنت در این اوضاع اقتصادی آشفته دانشجوها متحمل شدند

4- هزینه های اضافی برای تهیه تلفن همراه و یا کامپیوتر به منظور بهره بردن از کلاس های مجازی

از طرفی این عدم حضور دانشجوها علیرغم اینکه ضررهایی را برای دانشجوها داشته، سودهایی را به دانشگاه رسانده، مثل صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز،حق بیمه و سرویس هایی که توسط دانشجوها پرداخت شده ولی به دلیل عدم حضور در دانشگاه مورد استفاده قرار نگرفت.لذا با توجه به شرایط مذکور پیشنهاد جامعه دانشجویی دانشگاه آزاد این است که شهریه این ترم تمامی واحدهای دانشگاه آزاد مطابق با شهریه واحد الکترونیک این دانشگاه محاسبه شود. دانشجویانی هم که مبالغی مازاد بر شهریه واحد الکترونیک را پرداخت کرده اند،آن مبلغ اضافی به عنوان میزان بستانکاری آنها از دانشگاه،در پرونده اقتصادی شان درج شود تا بتوانند در ترم بعد از آن مبلغ استفاده کنند.

ما می دانیم که مسوولان فهیم و حق طلب دانشگاه آزاد اسلامی شرایط فعلی جامعه و دانشجویان را درک کرده و می دانند که در این چند وقت اخیر به خاطر شرایط اقتصادی نامناسب حاکم بر جامعه، بسیاری از دانشجویان و خانواده هایشان متحمل خسارت های اقتصادی بسیار زیادی شده اند و در حال حاضر در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی برند.

در پیگیری های خبرنگار رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه، گفت: دانشگاه آزاد، دانشگاهی شهریه پرداز است و براساس شهریه دریافتی اداره می شود. با شیوع ویروس کرونا در کشور و دارا بودن یک میلیون و صدهزار دانشجو تلاش کردیم تا امکانات لازم برای برگزاری کلاس های مجازی دانشجویان را به نحو احسن اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: با وجود اهمیت تحصیل و ارتقاء دانشجویان تلاش کردیم در استان های سفید امتحانات براساس پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود و در استان هایی که شرایط قرمز دارند امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار شود تا آسیبی متوجه دانشجویان نشود.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: با توجه به شرایط کشور و طبق اعلام وزارت علوم و رئیس جمهور ترم آینده دانشگاه آزاد تلفیقی از کلاس های حضوری و مجازی خواهد بود که قطعا بیشتر کلاس ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ البته با این شرایط نمی توانیم دانشگاه ها را تعطیل کنیم و باید فعالیت یک میلیون و صدهزار دانشجو انجام شود.

همدانچی گفت: با بانک های مختلف تفاهم نامه و قراردادهایی درخصوص وام دانشجویی منعقد کرده ایم که بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی را دربر می گیرد و با رقم های خوبی به دانشجویان تعلق می گیرد. صندوق رفاه نیز فعال است و تخفیفاتی برای اقشار ضعیف درنظر گرفته ایم و براساس سازوکار و قوانین این شرایط را لحاظ کرده ایم و حتی شرایطی برای دانشجویان مهیا شده است که بتوانند شهریه را به صورت اقساط پرداخت کنند تا دغدغه ای برای پرداخت شهریه نداشته باشند.

وی در سرانجام اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد 26 هزار عضو هیات علمی تمام وقت، 23-22 هزار استاد حق التدریسی و مدعو و 36 هزار کارمند دارد و با احتساب خانواده هایشان بحث پرداخت حقوق را داریم که باید انجام شود و اگر شهریه از دانشجویان دریافت نشود مشکل اساسی پیش می آ ید و ما این سازوکار را انجام دادیم تا دغدغه خانواده ها و دانشجویان را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 979

به "فارس من، پیگیری فارس از احتساب شهریه واحدهای دانشگاه آزاد مطابق با واحد الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، پیگیری فارس از احتساب شهریه واحدهای دانشگاه آزاد مطابق با واحد الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید