قربانیان کرونا در انگلیس در آستانه سبقت از ایتالیا

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، در حالی که شمار تست های کرونای صورت گرفته در انگلیس رو به افزایش است، تعداد مبتلایان و قربانیان کووید-19 در این کشور نیز همچنان بیشتر می گردد و پاسخ ضعیف دولت انگلیس در مقابل این همه گیری مورد انتقاد قرار گرفته است.

قربانیان کرونا در انگلیس در آستانه سبقت از ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش ایسنا، دولت انگلیس گفت که از هدف تست گیری خود که انجام روزانه 100 هزار تست کرونا بوده فراتر رفته است و در آخرین روز از ماه آوریل 122 هزار و 347 تست انجام داده است اما با 739 نفر دیگری که در همان روز در اثر این ویروس جان خود را از دست دادند و رسیدن آمار کلی قربانیان کرونا به 27 هزار و 510 نفر در این کشور، انگلیس نیز آماده می گردد تا به زودی ایتالیا را به عنوان پرشمارترین قربانیان کرونا در اروپا پشت سر بگذارد.

به گفته کارشناسان این ثبات در شمار تست ها قابل فهم اما نادرست است. چرا که تنها توانایی انجام روزانه بیش از 100 هزار تست کرونا در انگلیس به معنای ایجاد یک برنامه آزمایش موثر و ردیابی تماس نیست، برنامه ای که کارشناسان تاکید دارند برای جلوگیری از وقوع یک پیک شیوع دیگر در صورت کاهش محدودیت های قرنطینه ای ضروری است.

اگرچه عبور انگلیس از ایتالیا در شمار قربانیان اروپا را می توان نمادی شوم دانست اما با توجه به تفاوت های دو کشور در جمعیت، جمعیت شناسی، تراکم جمعیت و نحوه جمع آوری آمارها توسط مقامات مقایسه مستقیم این دو کشور کاری سخت و حتی ناممکن است.

با این حال وزیر بهداشت انگلیس افزایش 10 برابری تست گیری کرونا را از زمان معین هدف در تاریخ دوم آوریل و دستیابی به 122 هزار تست در روز موفقیت بزرگی گفت.

به گفته وی، این دستاورد شرایط را برای اجرای یک برنامه متعادل ردیابی افراد در تماس با مبتلایان فراهم نموده است، به طوری که به شناسایی افرادی که با یک فرد مبتلا در تماس بوده اند و جداسازی و کنترل بیماری یاری می نماید. این برنامه در نهایت به انگلیس اجازه می دهد تا محدودیت های خود را برطرف نموده و به حالت عادی برگردد.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، فارغ از شمار بالای تست های صورت گرفته در انگلیس، کارشناسان پزشکی اظهار داشته اند که دولت هنوز در ادامه افزایش ظرفیت تست گیری خود، عملیاتی برای ردیابی افراد در تماس با مبتلایان ایجاد ننموده است، از همین رو افزایش شمار تست ها بی معنا و بی فایده خواهد بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 889

به "قربانیان کرونا در انگلیس در آستانه سبقت از ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانیان کرونا در انگلیس در آستانه سبقت از ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید