مجهز شدن 51 شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیک و هسته ای

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رییس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: تا اواسط سال 1399، 51 شهر ایران از طریق تجهیزات بومی به سامانه رصد تهدیدات بیولوژیک، شیمیایی و هسته ای مجهز خواهد شد.

مجهز شدن 51 شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیک و هسته ای

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا جلالی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت قابل توجهی در بومی سازی پدافندهای زیستی، شیمیایی، هسته ای و سایبری پیدا کردیم که این نشان دهنده اثرات مثبت تحریم هاست که نشان می دهد در صورت مدیریت شرایط ما می توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

به گفته رییس سازمان پدافند غیرعامل در حال حاضر 200 محصول پایه فراوری داخل در حوزه سایبری در شرکت های دانش بنیان داخلی فراوری شده که پیش از این هیچ یک از این محصولات را در اختیار نداشته ایم. برای مثال سامانه استراتژیک اسکادا فراوری شده که اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد.

وی با بیان این که رشد فراوری محصولات داخلی می تواند تضمین امنیت 100 درصدی را برای ایران به ارمغان بیاورد، ادامه داد: امروز نخستین آزمایشگاه BSL3 افتتاح می گردد که برای نخستین بار در کشور فراوری شده و امکان رصد بسیاری از تهدیدات بیولوژیک را خواهد داشت. امروز تعداد زیادی از این تجهیزات در حال ساخت و نصب هستند و نخستین آن در حرم امام رضا (ع) نصب شده و کار خود را شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 488

به "مجهز شدن 51 شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیک و هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجهز شدن 51 شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیک و هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید