مخالف تحریمها ذیل قانون قیصر علیه سوریه هستیم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، کاطع الرکابی نماینده مجلس عراق بر مخالفت کشورش با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه سوریه تاکید نمود.

مخالف تحریمها ذیل قانون قیصر علیه سوریه هستیم

وی اضافه کرد: عراق بخشی از قانون قیصر که آمریکا علیه سوریه اعمال می نماید، نخواهد بود و بغداد علیه سیاست تحریم است خواه سوریه باشد یا هر کشور دیگری؛ زیرا زیان کننده عظیم، ملتها هستند.

الرکابی تاکید نمود: آمریکا هنگامی در دهه نود قرن گذشته عراق را تحت تحریم شدید قرار داد، این مردم عراق بودند که بیشترین آسیب و زیان را متحمل شدند نه رژیمی که بر توان خود اضافه کرد و عظیمترین کاخ های خود را در آن دوره بنا کرد.

لازم به ذکر است که آمریکا قانون موسوم به قیصر (سزار) را علیه سوریه اجرایی نموده است. قانون قیصر، ضد سوریه و رئیس جمهور و معاونان و علیه افراد و شرکتها و موسساتی است که حمایت اقتصادی ومادی و فناوری از دولت سوریه به عمل می آورند. این قانون بسیاری از بخش های صنعتی سوری و زیرساختها و فراوری انرژی و فرآورده های نفتی را شامل می گردد و بر شرکتهای خارجی تاثیر می گذارد و مانع مشارکت آنها در بازسازی سوریه می گردد و به عبارت دیگر این قانون کل اقتصاد سوریه را هدف قرار داده است.

دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره آمریکا با قانونی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیستم دسامبر 2019 آنرا امضا کرد، موافقت کردند این قانون از هفدهم ژوئن سال 2020 اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 993

به "مخالف تحریمها ذیل قانون قیصر علیه سوریه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالف تحریمها ذیل قانون قیصر علیه سوریه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید