نامه وزیر اقتصاد به معاون اول ئیس جمهور ، هواپیمایی ایرتور در مزایده عمومی فروخته شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر امور مالی و دارایی گفت: سهام شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در سال 1394 و در نوبت پنجم عرضه به وسیله مزایده عمومی در فروش رفته است.

نامه وزیر اقتصاد به معاون اول ئیس جمهور ، هواپیمایی ایرتور در مزایده عمومی فروخته شد

به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند روز گذشته در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره روند واگذاری شرکت هواپیمایی ایرتور که بعضی مدعی بودند با قیمت نازل واگذار شده، اظهارداشت: 95 درصد سهام شرکت ایران ایرتور پس از چند جلسه آنالیز در هیأت واگذاری، براساس مصوبه جلسه 22 آبان ماه 1389 هیأت به وسیله برگزاری مزایده در فرابورس عرضه و به شرکت هسایار 80 درصد و احیا صنایع خراسان 15 درصد فروخته می گردد.

وی اضافه نمود: خریداران پس از پرداخت حصه نقدی و تحویل شرکت نه تنها در شرایط نامناسب و در حال فروپاشی شرکت توفیق چندانی کسب نمی نمایند بلکه از عهده پرداخت اقساط سازمان خصوصی سازی هم برنمی آیند تا اینکه این سازمان براساس قرارداد فی مابین، برای وصول مطالبات خود سهام در وثیقه را برای فروش به مزایده می گذارد.

دژپسند اضافه نمود: سهام در وثیقه سازمان خصوصی سازی برای وصول مطالبات، سه بار در سال 1393 به عرضه عمومی گذاشته می گردد ولی استقبال نمی گردد و در نوبت بعد بهای پایه تعدیل می گردد ولی باز خریداری وجود نداشته تا اینکه در نوبت پنجم در سال 1394 با قیمت پایه نوبت چهارم یک نفر تمایل به خرید نشان می دهد و سهام را به وسیله شرکت در مزایده عمومی خریداری می نماید.

وزیر امور مالی و دارایی در نامه خود تصریح نموده که خریدار بعدی نه تنها همه اقساط خود را به موقع پرداخت می نماید بلکه شرکت را به طور کامل متحول نموده و یک شرکت ورشکسته و در حال نابودی را به شرکتی سرحال و کارآمد تبدیل می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 211

به "نامه وزیر اقتصاد به معاون اول ئیس جمهور ، هواپیمایی ایرتور در مزایده عمومی فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه وزیر اقتصاد به معاون اول ئیس جمهور ، هواپیمایی ایرتور در مزایده عمومی فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید