نشست اضطراری شورای امنیت برای آنالیز اوضاع اوکراین

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران: شورای امنیت سازمان ملل امروز آدینه نشست فوق العاده و فوری را برای آنالیز شرایط اوکراین برگزار می نماید و احتمالا در این نشست با صدور بیانیه ای خواهان تحقیق کامل و مستقل بین المللی در مورد علت اصلی سقوط هواپیمای مسافربری مالزی خواهد شد.

نشست اضطراری شورای امنیت برای آنالیز اوضاع اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، انگلیس با ارائه پیش نویس بیانیه ای به شورای امنیت بر لزوم همکاری طرفهای درگیر در اوکراین برای دستیابی بازرسان و ناظران بین المللی به محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین تاکید نموده است.

بر اساس این گزارش، هواپیمای خطوط هوایی مالزی روز گذشته با 295 سرنشین در شرق اوکراین سقوط نموده است. مقام های روسی خواهان مهلت بیشتر تا صبح امروز آدینه شده اند تا 3 پاراگراف از این بیانیه را بیشتر مورد آنالیز قرار دهند.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز ساعت 10 صبح به وقت محلی نشستی را در مورد اوضاع اوکراین برگزار کند. بیانیه پیشنهادی خواهان تحقیق مستقل بین المللی با همکاری کارشناسان و متخصصان هوایی برای روشن شدن علت اصلی سقوط هواپیمای مسافربری مالزی شده است.

نشست شورای امنیت با درخواست انگلیس برگزار می گردد. نماینده انگلیس در سازمان ملل تاکید نمود: ما پیش از انتشار خبر مربوط به سقوط هواپیمای مالزی قصد داشتیم تا درخواست خود برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای آنالیز اوضاع اوکراین را مطرح کنیم و وقوع این حادثه نیز برگزاری این نشست را ضروری تر نموده است.

مقام های آمریکایی بر این باورند که هواپیمای مسافربری مالزی توسط یک موشک زمین به هوا سرنگون شده است.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 428

به "نشست اضطراری شورای امنیت برای آنالیز اوضاع اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اضطراری شورای امنیت برای آنالیز اوضاع اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید