نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری پیرامون همه گیریِ ویروس کرونا برگزار می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، هفتمین دوره نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در روزهای 29 اردیبهشت و 8 خرداد 1399 به صورت مجازی و با هدف آنالیز چالش ­های موجود در فرایند مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار می­ گردد.

نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری پیرامون همه گیریِ ویروس کرونا برگزار می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع­ رسانی بنیاد مصطفی(ص)، این بنیاد با همکاری آژانس علوم، فناوری و تحقیقات سنگاپور (ASTAR)، هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) را به منظور فراهم­ کردن بسترهایی برای فراوری علم و اشاعه آن و ارائه فرصت ­های شبکه­ سازی در شرایط همه ­گیری ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می ­کند.

این نشست با مضمون همکاری علمی و فناوری برای حلّ چالش ویروس کرونا در روزهای 29 اردیبهشت و 8 خرداد 1399 برگزار می ­شود و طی آن، سخنرانی­ های کلیدی و بحث­ های گروهی با موضوعاتی در زمینه­ های مختلف علم و فناوری از جمله اشتراک ­گذاری تجربیات و مشاهدات کادر پزشکی کشورهای اسلامی در مقابله با بیماری کووید-19 و اکتشافات علمی، نوآوری­ های فناورانه و راهبردها در مواجهه با چالش ویروس کرونا ارائه خواهد شد.

این برنامه بخش­ های تکمیلی مجازی مانند میزگرد مدیران ارشد، کارگاه ­ها و گفتگوها­ را نیز دربردارد. همچنین از پژوهشگران دعوت می ­شود که مقالات خود را تا 29 اردیبهشت 1399 به آدرس www.step.mstfdn.org ارسال کنند. بهترین مقالات در مجله الکترونیکی پزشکی شیراز، مجله بین­ المللی علوم کشاورزی و زیست­شناسی و مجله مدیریت سیاست علم و فناوری منتشر خواهد شد.

در این دوره از نشست 23 نهاد و دانشگاه بین ­المللی ازجمله سازمان بهداشت دنیای (WHO)، کمیته دائمی همکاری­ های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و فرهنگستان علوم کشورهای درحال توسعه (TWAS) و جامعه پیشرفت علم و فناوری در دنیا عرب (SASTA) مشارکت دارند.

برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) بستری است که توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با هدف گسترش شبکه علمی در میان بازیگران عرصه­ی علم، فناوری و نوآوری دنیا اسلام سازماندهی شده است و در قالب برگزاری رویدادهای بین­المللی، زمینه را برای تقویت، هم­ افزایی و رشد همکاری ­های علمی مهیا می­ سازد. این برنامه همچنین طیف گسترده­ای از فرصت ­های همکاری برای پژوهش­ های مشترک را ارائه نموده است و بستری برای بحث­ های دقیق در زمینه علم و فناوری و تبادل تجربیات راهبردی با کشورهای عضو سازمان همکاری ­های اسلامی فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 911

به "نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری پیرامون همه گیریِ ویروس کرونا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری پیرامون همه گیریِ ویروس کرونا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید