واتس اپ از دولت هند شکایت کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، واتس اپ فیس بوک علیه مقررات دولت هند که این سرویس پیغام رسان را ملزم می نماید دسترسی به پیغامهای رمزنگاری شده را فراهم کند، شکایت کرد.

واتس اپ از دولت هند شکایت کرد

سخنگوی واتس اپ تایید کرد این شرکت بعدازظهر سه شنبه شکایتی را در یک دادگاه دهلی نو تنظیم نموده و این شکایت ممکن است هفته جاری مورد آنالیز قرار گیرد.

این شرکت در بیانیه ای گفت الزام این که پیغامها قابل ردگیری باشد معادل درخواست از ما برای نگهداری اثر انگشت هر پیغامی است که در واتس اپ ارسال می گردد و به معنای سرانجام یافتن پیغامهای رمزنگاری شده و اساسا تضعیف حق حریم خصوصی افراد است. ما همیشه در کنار جامعه مدنی و کارشناسان سراسر دنیا مخالف مقرراتی بوده ایم که حریم خصوصی کاربرانمان را نقص می نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است: واتس اپ همچنان به تعامل با دولت هند برای راهکارهای عملی به منظور ایمن نگه داشتن مردم شامل پاسخ به درخواستهای حقوقی مشروع برای اطلاعات ادامه می دهد.

شرکتهای فناوری نظیر فیس بوک، توییتر و گوگل که در سراسر دنیا با تفحصهای رگولاتوری روبرو هستند، با دولت هند که در فوریه مقررات سخت گیرانه ای برای اپراتورهای شبکه اجتماعی، رسانه اجتماعی و پلتفرمهای پخش آنلاین معرفی کرد، اختلاف پیدا نموده اند. این مقررات شرکتها را ملزم می نماید مکانیزمی برای رسیدگی به شکایات کاربران ایجاد نموده، مسئول پایبندی به مقررات مشخص نمایند و گزارشهای ماهانه پایبندی به دولت هند ارائه نمایند.

مهلت سه ماهه غولهای فناوری برای عمل به این مقررات روز سه شنبه سرانجام یافت و این شرکتها اکنون ملزم هستند محتوای غیرقانونی را سریعا حذف نمایند. تحت سیاست مذکور، اپلیکیشنهای پیغام رسان ملزم هستند هویت ارسال نمایندگان پیغامهای غیرقانونی در پلتفرمهایشان را افشا نمایند که پیغام رسانهایی مانند واتس اپ را مجبور می نماید پیغامهای رمزگذاری شده را رمزگشایی نمایند و حریم خصوصی کاربران به این ترتیب نقض می گردد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واتس اپ بیش از نیم میلیارد کاربر در هند دارد و در چند سال گذشته بر سر موارد مختلف با دولت هند اختلاف پیدا نموده است. این شرکت هفته جاری در واکنش به ابراز نگرانی دولت هند درباره سیاست حریم خصوصی جدیدش، گفت حریم خصوصی کاربران بالاترین اولویت این سرویس پیغام رسان است. سیاست حریم خصوصی جدید واتس اپ که به این شرکت اجازه می دهد اطلاعات کاربران را با فیس بوک و شرکتهای زیرمجموعه اش به اشتراک بگذارد، به یک مورد دعوای حقوقی در هند منجر شده و همزمان رگولاتور هند سرگرم تحقیقات در این خصوص است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1553

به "واتس اپ از دولت هند شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتس اپ از دولت هند شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید