وزیران امور خارجه ایران و کانادا ملاقات و گفت وگو کردند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیران امور خارجه ایران و کانادا درباره همکاری های کنسولی و حقوقی میان ایران و کشورهایی که اتباع آنها در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران جان باختند، ملاقات و گفت وگو کردند.

وزیران امور خارجه ایران و کانادا ملاقات و گفت وگو کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف و فرانسوا فیلیپ شامپانی عصر آدینه در ملاقاتی که به درخواست طرف کانادایی در مسقط برگزار گردید، ضمن ابراز تاسف مجدد از سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی در مورد همکاری های کنسولی، فنی و حقوقی میان ایران و کشورهایی که اتباع آنها در آن سانحه جان باختند گفت وگو و گفتگو کردند.

در این ملاقات مقرر شد تیم های کارشناسی وزارتخانه های دو کشور به تماس های خود در این زمینه ادامه دهند.

ظریف و شامپانی توافق کردند در زمان مناسب در آینده مجددا ملاقات و گفت وگو نمایند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (آدینه) در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر در راه بازگشت از هند به کشور، در توقفی کوتاه در مسقط با وزیر امور خارجه کانادا ملاقات و گفت و گو می نماید.

ظریف که از روز سه شنبه گذشته به منظور شرکت در نشست بین المللی رایسینا وارد دهلی نو پایتخت هند شد، در حاشیه این نشست با مقامات حاضر در این نشست درباره روابط دو جانبه و مهمترین تحولات بین المللی و منطقه، رایزنی کرد.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه 18 دی ماه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت نهاده شد و در نتیجه این حادثه 176 مسافر و خدمه از جمله 147 مسافر ایرانی جان باختند.

منبع: آفتاب
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 721

به "وزیران امور خارجه ایران و کانادا ملاقات و گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیران امور خارجه ایران و کانادا ملاقات و گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید