وزیر بهداشت اتریش درباره پر شدن ظرفیت بیمارستان ها هشدار داد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر بهداشت اتریش اروپا را در میان موج سوم کرونا ارزیابی کرده و در درخواستی فوری از شهروندان خواست در تعطیلات عید پاک از رفتن به سفر خودداری کنند.

وزیر بهداشت اتریش درباره پر شدن ظرفیت بیمارستان ها هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش به شهفرایندان درباره رفتن به سفر در تعطیلات عید پاک هشدار داده و گفت: اروپا در میان موج سوم کرونا قرار گرفته است. در اتریش این تصویر از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. اما به صورت کلی فرایند صعودی شدیدی فراتر از اتریش شرقی وجود دارد.

وی تاکید کرد: من فورا از شهفرایندان درخواست می کنم این بار روی سفرهای عید پاک انصراف دهند و ارتباطات خود را کاهش دهند. یک فعالیت سفر بی حد و حصر می تواند به افزایش شمار مبتلایان و فشار مضاعف در بیمارستان ها منجر شود.

وزیر بهداشت اتریش گفت: از این رو حالا همه ما مسئول هستیم و برای جلوگیری از فشار شدید دربیمارستان های اتریش باید در چند هفته آینده بخشی از راهکار باشیم.

وی شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی را مسئله ای بزرگ در کشورش ارزیابی کرده که بر همه این کشور غالب شده است. وی در این باره گفت: در شرق اتریش بسته به منطقه سهم آلودگی به این ویروس به 80 تا 90 درصد کل مبتلایان رسیده است. این شرایط به تقویت شدید شرایط خطر منجر می شود. ویروس جهش یافته انگلیسی مسری تر بوده و سریع تر به بیماری سخت تبدیل شده و آمار افرادی که دچار بیماری سخت می شوند و نیاز به بستری شدن در بخش های مراقبت های ویژه پیدا می کنند را به سرعت افزایش می دهد.

وی در عین حال تاکید کرد که تا اواخر ژوئن و حداکثر اوایل جولای دو سوم شهفرایندان اتریشی حداقل اولین دوز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. به گفته آنشوبر اتریش در اعطای گذرنامه سبز به افراد واکسینه شده در اروپا پیشتاز خواهد بود.

اتریش هم اخیرا مانند دیگر کشورهای اروپایی با موج ویروس های جهش یافته روبرو شده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در این کشور 530288 نفر به کرونا مبتلا شده و 9200 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1445

به "وزیر بهداشت اتریش درباره پر شدن ظرفیت بیمارستان ها هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت اتریش درباره پر شدن ظرفیت بیمارستان ها هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید