پاسخ چین به اتهام زنی پمپئو

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهامات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به چین مبنی بر اینکه پکن یک کارزار تبلیغاتی و انتشار اطلاعات جعلی در خصوص کرونا به راه انداخته است تاکید نمود: چین نه چنین قصدی دارد نه وقتی برای انجام آن.

پاسخ چین به اتهام زنی پمپئو

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هوا چون یینگ روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت: نمی دانم تشخیص و درک او از اطلاعات جعلی چیست؟ دستاوردهای چین در مبارزه با ویروس کرونا؟ یا حمایت و یاری هایی که چین برای کشورهای دیگر فراهم نموده است؟ .

او ادامه داد: چین پس از شیوع ویروس کرونا فورا با آن به مبارزه پرداخت و قاطعانه از فرایند گسترش این بیماری پیشگیری کرد در حال حاضر بسیاری از شرکت های چین باز هم بدون وقفه، شب و روز مشغول فراوری کالاهای پزشکی و تامین کالاها و منابع لازم برای مبارزه با این ویروس در کشورهای دیگر هستند ما قصد و وقتی برای وارد شدن به انتشار اطلاعات جعلی نداریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین ادامه داد: امیدواریم بعضی شخصیت های آمریکایی بتوانند توجه خود را بر پیشگیری و مهار شیوع ویروس کرونا در داخل کشور خود معطوف و متمرکز نمایند و به اقداماتی روی آورند که برای همکاری چین و آمریکا در مبارزه با این ویروس مفید باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به کوشش های آمریکا برای شانه خالی کردن از انفعال خود در مبارزه با کرونا و اتهام پراکنی علیه چین گفت: سیاه کردن دیگران، حمله، مقصر شمردن و شانه خالی کردن از مسئولیت، زمان از دست رفته در مقابله با شیوع بیماری را جبران نخواهد کرد کشورهای دنیا فقط با تقویت همبستگی و همکاری می توانند هر چه زودتر بر این ویروس غلبه نمایند.

بتازگی چند سیاستمدار آمریکایی به جای پذیرش کم کاری دولت خود در مبارزه با کرونا، چین را مقصر آن معرفی می نمایند و پکن را به پنهان کردن شمار واقعی مبتلایان و جدیت معضل ویروس متهم می نمایند بعضی سیاستمداران انگلیسی هم مدعی شده اند که چین باید عدم اطلاع رسانی درست خود را جبران کند.

هوا در باره این اخبار با اشاره به اینکه ویروس مرز، عقیده و نژاد و قوم نمی شناسد اظهار امیدواری کرد شخصیت های سیاسی آمریکا و انگلیس بتوانند مثل حزب کمونیست و دولت چین، قبل از هر چیز امنیت جان مردم را در اولویت قرار دهند و در واقع با کنار گذاشتن تعصب و غرور سیاسی، حواس خود را به شروع همکاری بین المللی و مقابله مشترک با بیماری متمرکز نمایند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 821

به "پاسخ چین به اتهام زنی پمپئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ چین به اتهام زنی پمپئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید