پامپئو: با لاوروف درباره کنترل تسلیحات هسته ای و روابط تجاری مذاکره می کنم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد، میخواهد در مذاکرات امروز(سه شنبه) خود با سرگئی لاوروف در کاخ سفید، به بحث درباره کنترل تسلیحات هسته ای و روابط تجاری بپردازد.

پامپئو: با لاوروف درباره کنترل تسلیحات هسته ای و روابط تجاری مذاکره می کنم

از وبلاگ ماریانا دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهار داشت، دونالد ترامپ امروز(سه شنبه) در کاخ سفید با وزیر امور خارجه روسیه ملاقات و با او در خصوص شرایط روابط دوجانبه دو کشور مذاکره می نماید.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در مصاحبه ای با شبکه خبری One America گفت، او نیز در ملاقات با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در خصوص مسائل حوزه کنترل تسلیحات هسته ای و روابط تجاری و بازرگانی دو کشور به بحث می پردازد.

وی اظهار کرد، آمریکا خواستار آن است که چین هم وارد مذاکرات بر سر مساله کنترل تسلیحات گردد و او می خواهد در ملاقاتش با لاوروف این ایده را نزد وزیر خارجه روسیه مطرح کند.

پامپئو تاکید نمود: ما درباره مجموعه ای از مسائل صحبت خواهیم کرد. خود من و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته ایم هر جا ما بتوانیم در کنار روسیه بر سر مسائلی همکاری داشته باشیم وظیفه داریم در راستای منافع مردم آمریکا همکاری کنیم. من امیدوارم که وزیر امور خارجه روسیه و من بتوانیم در زمینه این همکاری ها پیشرفت حاصل کنیم. یکی از حوزه هایی که رئیس جمهور آمریکا خواستار کوشش برای تقویتش شده، روابط تجاری است. ما به روی این مساله کار خواهیم کرد. همچنین مسائل مربوط به حوزه کنترل تسلیحات بین دو کشور نیز وجود دارند.

این در حالی است که در فوریه 2021 توافق کنترل تسلیحات هسته ای موسوم به استارت میان آمریکا و روسیه که در سال 2010 منعقد شد، منقضی می گردد. چند روز پیش وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت، احتمالا برنامه هایی را در رابطه با تمدید این توافق در آینده نزدیک اعلام خواهد نمود.

در حال حاضر توافق استارت تنها توافق مهم کنترل تسلیحاتی موجود میان آمریکا و روسیه محسوب می گردد.،ایستا

بیشتر بخوانید،لاوروف برای نخستین بار از سال 2017 به واشنگتن می رود

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 556

به "پامپئو: با لاوروف درباره کنترل تسلیحات هسته ای و روابط تجاری مذاکره می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: با لاوروف درباره کنترل تسلیحات هسته ای و روابط تجاری مذاکره می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید