پاکستان با یاری چین خط لوله انتقال گاز ایران را تکمیل می نماید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران: با انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، پاکستان امیدوار است بتواند با استفاده از یک خط لوله ال ان جی که با حمایت اقتصادی چین ساخته خواهد شد، خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را تکمیل کند.

پاکستان با یاری چین خط لوله انتقال گاز ایران را تکمیل می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تریبیون، با انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، پاکستان امیدوار است بتواند با استفاده از یک خط لوله ال ان جی که با حمایت مالی چین ساخته خواهد شد، خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را تکمیل کند و یکی از اولین منتفعان این توافق باشد.

به گفته شاهد خاقان عباسی، وزیر سابق نفت و منابع طبیعی پاکستان، راه چاره کمبود انرژی پاکستان در واردات گاز بیشتر است تا نیازهای انرژی این کشور به نحو مقتضی تأمین گردد.

وی اضافه نمود: گاز امروز 50 درصد کل نیازهای انرژی پاکستان را تأمین می نماید.

اما پاکستان بدون تأمین مالی چین قادر به تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان نیست، زیرا هزینه این خط لوله رقمی هنگفت بالغ بر 2 میلیارد دلار است.

چین احتمالاً 85 درصد از هزینه 2 میلیارد دلاری ساخت ترمینال ال ان جی در گوادر و ساخت یک خط لوله 700 کیلومتری به سایر مناطق را تأمین خواهد نمود.

انتظار می رود این پروژه ال ان جی در اکتبر سال جاری شروع گردد و ساخت آن 30 ماه به طول بینجامد. وزیر نفت پاکستان گفت: همان پروژه وقتی زمان آن برسد تبدیل به خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان خواهد شد.

گوادر در مرکز کوریدور مالی چین و پاکستان واقع شده است که این شهر بندری را به وسیله شبکه ای از بزرگراه ها، خطوط ریلی و خطوط لوله به منطقه خودمختار ژینجیانگ متصل می نماید.

مقامات دولتی معتقدند، پس از لغو تحریم ها، مبادلات تجاری پاکستان با ایران به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

این مقامات گفتند، نفت ایران نیز که قبلاً به پاکستان قاچاق می شد، اکنون به صورت رسمی به بازار پاکستان وارد خواهد شد.

تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان مدتها به دلیل تحریم های غرب علیه ایران با مانع روبرو بوده است.

بحران انرژی پاکستان در سالهای گذشته تشدید شده و مستلزم اقدامات اساسی برای ارتقای بخش انرژی این کشور است تا بتواند اقتصاد آسیب دیده این کشور را سر و سامان ببخشد.

90

منبع: تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 539

به "پاکستان با یاری چین خط لوله انتقال گاز ایران را تکمیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان با یاری چین خط لوله انتقال گاز ایران را تکمیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید