پاکستان؛ نخستین کشور جنوب آسیا که اینترنت نسل پنجم را راه اندازی می نماید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات پاکستان خاطرنشان کرد؛ در چهار سال آینده تمام مردم پاکستان قادر خواهند بود از اینترنت نسل پنجم استفاده نمایند و در این زمینه ما درجنوب آسیا پیشگام هستیم.

پاکستان؛ نخستین کشور جنوب آسیا که اینترنت نسل پنجم را راه اندازی می نماید

از سفر با قیمت تور سفر به پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش دفتر منطقه ایخبرنگاران انوشا رحمان وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات پاکستان بیان کرد؛ تا چهار سال آینده تمام مردم پاکستان قادر خواهند بود از اینترنت نسل پنجم استفاده نمایند و ما در این زمینه بین کشورهای جنوب آسیا پیشگام هستیم.

وی اضافه کرد: دولت باید برای معرفی اینترنت نسل پنجم آغاز به کار کند تا مردم پاکستان بتوانند از تمام ظرفیت های این تکنولوژی جدید استفاده نمایند.

رحمان گفت: تعداد کاربران نسل چهارم اینترنت در پاکستان طی سال های گذشته از سه میلیون و 700 هزار به 44 میلیون نفر افزایش یافته است.

وزیر فناوری اطلاعات ارتباطات پاکستان بیان کرد: دولت در حال اجرای پروژه ای است که سال 2030 به انتها خواهد رسید و پس از آن اینترنت پر سرعت در تمامی روستاهای پاکستان نیز قابل استفاده می گردد.

پاکستان پیش از این در فهرست اپراتورهای مخابراتی آسیا مقام سوم را کسب نموده بود و اکنون در صدد کسب عنوان نخستین کشوری است که در جنوب آسیا اینترنت نسل پنجم را اجرایی خواهد نمود.

لازم به ذکر است رقابت بین اپراتورهای تلفن همراه در پاکستان بسیار بالاست و با توجه به حضور ده ها اپراتور معمولا بسته های خوب و ارزان قیمت به مردم ارائه می گردد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 612

به "پاکستان؛ نخستین کشور جنوب آسیا که اینترنت نسل پنجم را راه اندازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان؛ نخستین کشور جنوب آسیا که اینترنت نسل پنجم را راه اندازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید