پشت پرده فروش غیرقانونی امتیاز طرح ملی مسکن ، فرم اولیه ثبت نام با چه قیمتی خرید و فروش می گردد؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، در حالی بازار مسکن در یک رکود غیرتورمی به سر می برد که یکبار دیگر خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن خبرساز شده است.

پشت پرده فروش غیرقانونی امتیاز طرح ملی مسکن ، فرم اولیه ثبت نام با چه قیمتی خرید و فروش می گردد؟

جهت دریافت خدمات نقشه ساخت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، دیروز معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه ای تاکید نمود خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن غیرقانونی بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است؛ ثبت نام اولیه طرح ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست. چه بسا پس از آنالیز شرایط قانونی فرد ثبت نام نماینده غیر واجد شرایط تشخیص داده گردد و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری و ... فاقد هرگونه ارزش است. بنابراین، خرید و فروش آن فقط باعث از بین رفتن سرمایه خریدار است و واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد. برگه پرینت ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است.

به گزارش تسنیم، اوایل دیماه سال گذشته در بعضی سایت های آنلاین، آگهی های فروش امتیاز طرح ملی مسکن با قیمت تا 150 میلیون تومان درج شد. اقدامی که یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس آنرا کار دلالان عنوان نمود.

مجید کیان پور با بیان این که وزارت راه اعلام نمود طرح ملی مسکن با هدف تأمین مسکن اقشار ضعیف جامعه عملیاتی میگردد، اما در اجرا شاهدیم تنها اقشار پردرآمد قادر به تأمین تعهدات اقتصادی این طرح هستند. یکی از دغدغههای اصلی برای فراوری مسکن محرومان، شناسایی دیگر اقشار هدف است، اما در شرایط کنونی شاهدیم که دلالان در طرح ملی مسکن ثبتنام نموده و امروز به دنبال فروش امتیاز خود هستند.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره گفته بود: خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن تخلف است و اساساً امتیاز طرح مذکور قابل معامله نیست. هرکس این کار را انجام دهد با کد رهگیری ثبت شده در سامانه حذف می گردد. این کار سودجویی است و با آن به شدت برخورد می کنیم.

بازار مسکن کشور از اوایل اسفند ماه سال گذشته تا امروز تحت تاثیر شوک ناشی از شیوع کرونا قرار گرفته و معاملات بر اساس آمار رسمی طی اسفند 24 درصد در تهران و حدود 21 درصد در کل کشور کاهش یافته است. با توجه به تعطیلی فروردین قطعاً کاهش آمار معاملات در اولین ماه بهار 99 رکورد خواهد زد. در این شرایط به نظر می رسد بعضی برای دستیابی به بعضی اهداف ثانویه اقدام به انتشار آگهی های خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن در سایت ها می نمایند.

آنالیز ها نشان می دهد این کار در مرحله اول برای تحت تاثیر قرار دادن بازار راکد مسکن و در مرحله بعدی تاثیرگذاری بر قیمت مسکن بعضی شهرهای اطراف تهران عملیاتی شده است. گرچه وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن غیرقانونی بوده و هشدار پیگیر قانونی را داده، اما پیشبینی تکرار این کار در آینده ای نزدیک چندان سخت نیست.

  • سهمیه مسکن ملی تهران به 66 هزار واحد افزایش یافت
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 739

به "پشت پرده فروش غیرقانونی امتیاز طرح ملی مسکن ، فرم اولیه ثبت نام با چه قیمتی خرید و فروش می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده فروش غیرقانونی امتیاز طرح ملی مسکن ، فرم اولیه ثبت نام با چه قیمتی خرید و فروش می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید